maanantai 10. huhtikuuta 2017
virvon varvon
Eilisen tunnelmia, kun puputriomme oli lähdössä virpomaan. Mukana menossa myös hauska DIY- pupupallo Pop up kemuista. Voin vaan todeta, että pienin lapsistamme on päässyt makean makuun liian aikaisin, sellaista draamaa oli takapenkillä. Meillähän tosiaan oli tarkoitus pitää hänet erossa karkeista sisarusten tapaan pidempään, mutta velmuhan löysi sisarusten kätköt ja peli oli siinä vaiheessa täysin menetetty. Hän on perheessämme se, joka kaupassa käydessä saa huutoraivarit karkkihyllyn edessä ja jotenkin aina onnistuu sujauttamaan kärryyn tikkarin tai suklaapatukan huomaamattani. Voitte siis kuvitella millainen automatka meillä eilen oli, kun ajelimme sukulaisia ympäriinsä ja herkkujen määrä korissa vaan kasvoi kasvamistaan. Peltoreille olisi ollut todella tarvetta. Eiliselle osui vielä serkkutytön syntymäpäivät, joten herkuttelua oli pakko rajoittaa. Omat mussukat kun menevät sokerista niin sekaisin. Eilisestä onneksi selvitty ja tällä viikolla vietetäänkin mieheni sekä poikamme synttäreitä. Herkuttelua siis tiedossa lisää. Ihanaa maanantaita !
sunnuntai 9. huhtikuuta 2017
Kirkkaissa väreissä sadesäällä
* Yhteistyössä Jollyroom
Vielä viime viikonloppuna pihamme oli täynnä loskaa, nyt viimeisetkin kinokset alkavat olla onneksi poissa. Sain pestyä ja pakattua lasten talvihaalarit viikolla pois ja välikausivaatteet ovat olleet useamman viikon käytössä. Kaikilla lapsilla on nyt keväälle vedenpitävät shoftshellit, mutta kurasäillä sadevaatteet ovat pakolliset. Tarhaelämän alkaessa totesin, että sadevaatteita ja kumisaappaita on hyvä olla tuplat. Niiden raahaaminen edestakaisin on rasittavaa ja jos vielä satut unohtamaan viikonlopuksi jotain päiväkodille. Sadevaatteet ei varmasti jää käyttämättä sillä niille on Suomessa käyttöä ympäri vuoden.
Sain Jollyroomilta yhteydenoton haluaisimmeko testiin Nordbjørnin uudet kirkkaat sadevaatteet. Hauska sattuma, sillä sadevaatteiden päivitys oli todella ajankohtaista meillä. Kumisaappaat mm. olivat jääneet pieneksi ja vuorellisia kurahanskoja olin etsinyt. Sadevaatteissa saa ja pitää olla väriä, vaikka muuten meillä on totuttu aika hillittyyn värimaailmaan.
Nordbjørn:n kumisaappaat ovat malliltaan todella hyvät ja niihin mahtuu hyvin villasukkakin. Väri saappaissa on kauniin mattamainen. Olen todennut tässä vuosien saatossa ettei lapsella voi olla liian kapealestinen saapas, sillä silloin siihen ei mahdu villasukkaa ja kumisaappailla tulee helposti kylmä ilman sukkaa tai vuorta.
Näissä kurahanskoissa on sisällä lämmin fleecevuori. Ne kädessä tarkenee kyllä leikkiä eikä erillisiä hanskoja kaipaa. Kurahousuissa tai takissa ei ole vuorta, mutta vaatteiden alle on helppo lisätä lämmintä vaatetta sään mukaan. Lapset ovat tykänneet vaatteista paljon ja erityisesti keskimmäinen on haltioissaan uudesta pantteriasustaan. Iso plussa sadetakin irrotettavalle hupulle ja kunnon heijastimille. Laadukkailta sadevaatteilta vaikuttavat.
Nordbjørn:n sadevaatteet ovat muuten hyvässä alessa tällä hetkellä Jollyroomissa .
Mukavaa palmusunnuntaita kaikille. Pienet virpojat alkavat heräillä, joten täytyy tästä suunnata aamupalan laittoon. Yritän kuitenkin vielä illalla ennättää tänne.
torstai 6. huhtikuuta 2017
Kuvia makuuhuoneesta
Yläkerrassa riittää vielä hommaa ja esimerkiksi listat on vielä täysin laittamatta, mutta muuten alkaa onneksi olla valmista. Sisustuspostauksia ei ole ollut aikoihin, mutta yritän niitäkin taas tehdä. Lapsivoittoiseksi mennyt viime aikoina jutut. Muutama pahvilaatikko odottelee kirppisreissua yläkerrassa ja se olisi nyt saatava aikaiseksi. Tuo kalkkimaalilla maalattu seinä kaipaa jotain, mutta en vieläkään ole varma, että mitä. Annan seinän yhä siis hautua mielessä. Sängyn taakse olin vähän miettinyt erillistä sängynpäätyä, mutta rennompi ilme sopii meille paremmin. Sänkyä vastapäätä oleva kaapisto kaipaa ehkä uuden tason jossain vaiheessa. Nyt lähdemme lasten kanssa hakemaan taas vähän kukkia viikonloppua varten ja huomenna olen menossa laittamaan kulmia microblading- tekniikalla. Luonnolliset ja pitkäkestoiset kulmakarvat on nyt todella suosiossa ja koska kaverini niitä nyt laittaa niin pakko se on uskaltautua, vaikka jännittääkin. Vähän helpotusta taas arkeen kun kulmat ryhdittävät kasvoja. Aurinkoista torstaita kaikille !
sunnuntai 2. huhtikuuta 2017
Minna Parikan mini bunnyt jalassa
* Yhteistyössä Baby shop
Minna Parikan suunnittelemat kengät ovat suuressa suosiossa ympäri maailmaa. Olen itse haaveillut hopeisista puputennareista, mutta pitänyt niitä ehkä vähän kuitenkin liian bling blinginä itselleni. Meidän perheeseen tulikin ensin miniversiot näistä kengistä ja nyt viimeistään kuola valuen lisään ne omalle ostoslistalleni, sillä pitäähän pikkupupuilla emo olla. Miten ihanaa olisi samistella tyttöjen kanssa jo kesällä samanlaisissa kengissä. Prameat kengät tietysti lapselle, mutta niin ihanat! Missä näitä sitten raaskii käyttää ? Ei ainakaan hiekkalaatikolla, mutta kauppareissuilla ja juhlissa tietysti. Molemmilla on kokoa suuremmat kengät, sillä normaali koko tuntui heti liian tiukalle. Toki nahkakenkä venyy ja muotoutuu vielä käytössä, mutta lapselle en uskalla valita liian naftia kenkää rakkuloiden pelossa. Näillä kengillä meillä on nyt sitten leikitty pupuja harvase päivä ja viikon päästä palmusunnuntaina taitaa puput päästä sään salliessa jo vähän ulkoilemaankin.
Näitä ihania Minna Parikan lastenkenkiä saa tilattua Baby Shopista.
maanantai 27. maaliskuuta 2017
Aurinkoinen aamu
Ihana aurinkoinen aamu ja energinen olo. Vielä eilen kellojen siirto väsytti, kun kuopus heräsi ennen aikojaan, mutta tänään on ihan erilainen fiilis. Pitkästä aikaa olin viikonlopun vapaalla ja saimme viettää laadukasta perheaikaa. Lauantaina kävin keskimmäisen kanssa syömässä ja elokuvissa. Se lapseni silmistä tuikkiva ilo ja onnellisuus siitä, kun saa yksin jakamattoman huomioni. Anneli & Onneli, ihana hyvän mielen elokuva. Tykättiin kovasti. Eilen kävimme ystäväperheen kanssa brunssilla Fazerin Vierailukeskuksessa Vaaralassa. Fazerin brunssi on aina ollut yksi lemppareistani, mutta keskustaan lähteminen ei niin houkuttele. Ihan mahtavaa, että nyt on paikka, johon pääsee paljon näppärämmin lasten kanssa. Sellainen viikonloppu meillä. Ihanaa viikonalkua teille kaikille.