sunnuntai 20. marraskuuta 2016
Something black is coming...
KäääääK ... mitä kummaa postilaatikosta löytyikään tällä viikolla. Todella salaperäistä, mutta vaikuttaa vahvasti sille, että jotain hurjaa tapahtuu Jollyroomissa ensi viikolla...
Talven must have - tuotteet ihon hoitoon
Mia Höydön luonnonkosmetiikkatuotteet ovat jääneet pysyvästi käyttööni. Ne sopivat pintakuivalle iholleni niin täydellisesti ja lisäksi purkit ovat niin kauniita. Olen malttamattomana odotellut milloin ihanaan sarjaan saadaan taas täydennystä ja nyt uutuustuotteita on kaksi : SIEVÄ ja HELMI. Sain molemmat Mialta testattavakseni ja olen todella ihastunut näihin molempiin. Sievä on ihon kosteustasapainoa suojeleva laadukas, hellävarainen ja tehokas puhdistusvoide. Koostumukseltaan se on ihanan kermainen ja siksi sopii hyvin pintakuivalle iholleni etenkin näin talviaikaan. Se puhdistaa ihon tehokkaasti meikistä ja liasta jättäen ihon samalla kosteutetun pehmeäksi. Silmämeikki puhdistuu tällä samalla tuotteella myös näppärästi. Tykkään itse käyttää kasvojen puhdistuksessa aina konjakkisientä, jolloin puhdistus on vielä tehokkaampaa ja todella hellävaraista. Oletteko muuten kokeilleet konjakkisientä ihon puhdistukseen ?
Kasvonaamioiden suurkuluttajana tämä kasvonaamio on todellinen HELMI. Helmi on ihoa heleyttävä ja elvyttävä kuorintanaamo ja todellinen tehohoito kaikille ihotyypeille. Se parantaa ihon kosteustasapainoa ja tehostaa kollageenin ja elastiinin tuotantoa ihossa. Silottaa tehokkaasti ihoa ja parantaa sen kestävyyttä kylmää vastaan. Se myös syväpuhdistaa ja imee itseensä epäpuhtaudet. Todellinen kauneusnaamio !
Naamiota voi käyttää kolmella eri tavalla :
- Tehokkaasti ihoa uudistava ja kirkastava hoito : Tuote levitetään puhtaalle iholle ja annetaan vaikuttaa 10min. Naamio kostutetaan vedellä ja huuhdellaan pyörivin liikkein jojoba-helmien kuoriessa ihoa
- Hellävarainen ihoa uudistava hoito : Tuote levitetään puhtaalle iholle ja annetaan vaikuttaa 10min. Naamio kostutetaan vedellä ja huhdellaan iho ilman mekaanista kuorintaa, jolloin naamio on erityisen hellävarainen.
- Pikakaunistaja : Tuote levitetään puhtaalle kostealle iholle ja huhdellaan pyörivin liikkein jojoba- helmien kuoriessa ihoa.
Pakkanen, kuiva sisäilma sekä lämpötilojen voimakkaat vaihtelut kuivattavat eniten ihoani talvisin joten kosteuttava ihonhoito on todella tärkeää. Nämä kaksi tuotetta ovat talvikaudelle ihan must have - tuotteet. Näiden tuotteiden jälkeen iho tuntuu jotenkin valmiiksi niin kostealle, että tuntuu kun olisi jo valmiiksi laittanut kosteusvoiteen kasvoille.
Ps. Lisäkosteutusta talveen saa muuten Mia Höydön LEMPEÄ UNI - öljyseerumilla. Itse sekoitan mutaman tipan aamuin illoin SÄIHKE- kasvoveteen. Kasvoveden erityinen kosteuttavuus yhdistettynä öljyn sisältämiin rasvoihin ja vitamiineihin tuo iholle kaiken tarpeellisen kevyesti.
torstai 17. marraskuuta 2016
Lämmikettä pakkasille
* Yhteistyössä Babyshop
Arki on taas vienyt täysin mukanaan ja kiirettä pitää. Tänään sain puhelun päiväkodinjohtajalta ja varmistui, että kuopukselle on varmasti paikka samasta päiväkodista tammikuussa, kuin isommilla. Helpottaa suunnattomasti, kun ei tarvitse juosta monessa paikassa. Yritän yhä henkisesti valmistautua tarhan aloitukseen, eikä vieläkään tunnu hyvälle laittaa parivuotiasta sinne, mutta vähän paremmalle, sillä luin juuri uudesta tutkimuksesa, joka puoltaa tarhan aloittamista parivuotiaana. Olen itse kuitenkin hyvillä mielin palaamassa töihin isommilla tunneilla, vaikka olen viihtynytkin hyvin lasten kanssa kotona. En palaa tammikuussa kuitenkaan täysillä tunneilla ja se mahdollistaakin lapsille välillä arkivapaita tai lyhyempiä päiviä. Neidillä oli tänään päällään tämä Babyshopista saatu GAP:n fleeceasu. Kerroinkin, että meillä on ihan pojan vauvavuodesta asti käytetty näitä Gapin fleecejä. Niiden pinta pysyy pesuista huolimatta todella hyvänä ja tykkään kun puserossa on huppu. Nämä tyttöjen fleecet on usein tyttömäisen söpöjä. Tässä tummansinisessä asussa on yksityiskohtana ruusukullan sävyisiä palloja ja GAP tekstiä reunustaa vaaleanpunainen reuna. Lämmin asu nyt talvella pakkaskeleillä toppapuvun alla, mutta myös käytännöllinen kevääksi päiväkotiin. Se on niin pehmoinen ja mukava kotiasunakin. Huomenna lapset pitääkin tarhasta vapaata ja suuntaamme ystävien luo kylään. Tuntuu ettei tässä arjen hulinassa ennätä ketään muuten nähdä. Kiva päivä meillä siis tiedossa. Mukavaa perjantaita !
perjantai 11. marraskuuta 2016
Lumihommia tyylillä
* Yhteistyössä Babyshop
Babyshoppiin on tullut myyntiin uusi merkki GAP. Tuttu amerikkalainen merkki, sillä sitä on tullut vuosien saatossa ostettua ulkomailla ja miehen työmatkoille pakkaan mukaan aina ostoslistan, mutta aika kiva juttu, että nyt merkkiä voi tilata Babyshopinkin kautta. Yksi vakiovaate, jota meillä suositaan vuodesta toiseen on heidän fleecet, jotka olen todennut ihan parhaimmiksi. Yhteistyön puitteissa sain esikoiselle ja kuopukselle fleecet ja niistä lisää myöhemmin, mutta keskimmäinen sai uuden talvitakin. Untuvatakki on todella lämmin ja sen sisällä on ihanan pehmeä fleecevuori. Karva irtoaa hupusta ja takki on myös vedenpitävä. Malliltaan se on hieman pidempi, jolloin se kivasti lämmittää peppuakin. Neiti on rakastunut takkiinsa ja mielellään myös nukkuisi se päällä. Takkia meillä on pääasiassa talvisin käytetty kauppa - ja kyläreissuilla, mutta tällä takilla tarkenee kyllä leikkiäkin, kun yhdistää sen toppahousuihin. Neitihän on siitä enemmän kuin mielissään, sillä talvipukua hän ei kovin mielellään edes pukisi päälleen. Värinä tummansininen on aina tyylikäs ja siihen on helppo yhdistää erilaisia asusteita. Me niin tykätään tästä takista.
Kauniit ja inspiroivat avajaiset Nougatin showroomilla
Eilen kävimme pikkuneidin kanssa inspiroitumassa Nougat - sisustusliikkeen uuden ja ihanan
showroomin avajaisissa Kalasatamassa. Yli 200m2 kaikkea kaunista ja niin tunnelmallista.. olisin voinut muuttaa sinne. Selviytyminen paikan päälle ei kyllä mennyt meillä ihan niin kuin ajattelin, sillä aamu oli kirjaimellisesti farssi, mutta miten mieleni lepäsikään siellä kaiken kaudeuden keskellä, kun pääsimme perille. Kyllä kannatti tarpoa tuiskussa. Juniori on onneksi loistavaa seuraa ja osaa käyttäytyä, kunhan alkuun saa totutella rauhassa ympäristöönsä. Hän tönötti jonkin aikaa rattaissa toppavarusteet yllään maistellen herkkuja joten sain napsittua vähän kuvia. Hirveä sisustushimohan siellä tietysti iski ja haave suuremmasta asunnosta. Neliöitä meillä on vielä tälle porukalle tarpeeksi, kun lapset on pieniä, mutta kaipaan tilan tuntua kuutioissa. Säilytystilaakin saisi olla huomattavasti paljon enemmän ja toinen wc olisi ihan ehdoton tälle porukalle. Taidan kuitenkin nyt alkuun aloittaa nurkkien raivaamisen kaikesta ylimääräisestä, se jos mikä auttaa saavuttamaan paremman fengshuin. Vihdoin sain aikaiseksi myydä pinnasängyn pois. Täällä se on tyhjänpanttina lojunnut usemman kuukauden. Iso huokaus :) Ihanaa viikonloppua teille !


