perjantai 14. lokakuuta 2016

Kiitollinen, siunattu, onnellinen




   Pari viikkoa sitten olin toimenpiteessä, jossa minusta otettiin useita koepaloja patologille tutkittavaksi. Kun nään ruudulta omin silmin selkeitä kohtia, joissa on tapahtunut solumuutoksia herää suuri huoli ja pelko tulevasta. Näytteet lähtevät tutkittavaksi ja ilmaan jää kysymysmerkki mahdollisuudesta, että muutokset voivat olla myös pahanlaatuisia. Lääkäri sanoo soittavansa, jos jotain löytyy. Kaikkeen on varauduttava. Alkaa tuskallinen odottaminen ja jokainen puhelu tuntemattomasta numerosta saa sydämeni pulssin hakkaamaan. Odottaminen on nyt ohitse ja sinnikäs soittajakin oli vain pakettilähetti. Näytteistä ei onneksi ole löytynyt syöpäsoluja. Elimistössäni on pidemmän ajan jyllänyt tulehdus, joka on saanut aikaan muutokset. Vajaan seitsemän vuoden ajan olen tiedostanut, että minulla on suurempi riski sairastua tiettyyn syöpään ja nyt se todella säikäytti ja pysäytti. Lupaan kuunnella kehoani jatkossa paremmin ja huolehdin itsestäni. Olen kuluttanut energiaani asioihin, joihin en voi vaikuttaa. Tulehdus joudutaan niittaamaan kehostani nyt myrkyillä, mutta on kiinnitettävä taas entistä enemmän jatkossa huomiota siihen mitä syön ja laskettava stressitasoja. Kiitollinen, siunattu ja onnellinen, että kaikki on kuitenkin hyvin tänään.

  Huomenna on synttärini ja lähdemme koko perhe Tallinnaan juhlimaan. Ostin itselleni lahjaksi mm. Cheekin Musta lammas - kirjan. Kirja on ihan älyttömän hyvä, mutta sitä osasin kyllä  odottaakin. Kaunistelematon ja äärimmäisen avoin elämänkerta, ja ei voi kun ihailla miten paljon töitä hän on menestyksensä eteen tehnyt. Olen " Keekki " - fani ja nyt kirjan luettuani ( parissa päivässä ) olen sitä vielä enemmän. Iso peukku Cheekille avoimuudesta. Li´l Decorin arvonta on muuten vielä suorittamatta, mutta palaan sen tiimoilta sunnuntaina. Ihanaa viikonloppua teille kaikille !

tiistai 11. lokakuuta 2016

Coolina talveen









    Saan usein postaustoiveita lastenvaatteisiin liittyen ja toiveitanne mielelläni toteutan   aina mahdollisuuksieni mukaan. Tyypilliseen tapaani olen valmistautunut tulevaan talveen hyvissä ajoin. Kaikilla lapsilla on talvivaatteet jo valmiina odottelemassa pakkaskelejä. Pojan edellinen talvipuku meni hänellä oikeastaan kolme talvea. Nyt oli aika päivittää uuteen ja tiesin tarkalleen mitä haluan.
Verkkokauppoihin talvivaatteet ilmestyvät onneksi aina ennen kauppoja, joten Babyshopista klikkailin pojalle Didriksonin Migisi Kid´s Coverall - talvihaalarin mustana sekä Sorelin talvikengät heti kun ne sinne ilmestyivät. Talvivaatteiden sovittelu kaupoissa kolmen lapsen kanssa ei houkuttele yhtään, joten tykkään tilata netin kautta. Kengät piti vaihtaa kokoa suurempaan, mutta helposti sujui vaihto. Didrikson valmistaa lastenvaatteita aktiivisille lapsille. Vaatteet ovat laadukkaita ja kestävät kulutusta. Puvut ovat mitoitukseltaan reiluja ja iso plussa niissä on 5cm saumavara hihoissa ja lahkeissa. Pitutta pukuun saa siis purkamalla vähän saumaa. Saumat on teipatut ja se on myös tuulenpitävä. Vedentiivis 5,000mm ja mm. lumilukot. Didriksonin puvut usein voittavat talvipukujen testitkin, eli laadukas puku kyseessä. Oma poika on todella aktiivinen liikkuja, joten on tärkeää, että puku myös hengittää. Tarhassa talvipuku on ehdottomasti käytännöllisin ratkaisu ainakin vielä tämän vuoden ja sama puku menee pojalla vielä ensi talvenakin saumavarojen ansiosta. Puvun rinnalla meillä on käytössä talvitakki ja toppahousut. En ole koskaan hankkinut varalle erillistä talvipukua, sillä en ole kokenut sille tarvetta. Talvivaatteet vie niin paljon tilaa eikä säilytystilaa vaan ole. Yksi hyvä ja laadukas puku kyllä riittää. Suomen talvi voi olla säiden puolesta mitä tahansa ja siksi erityisesti pojalla suosin aina tummaa väriä. Yksivärinen puku on tyylikäs ja karvareunalla erityisesti niin cool. Asusteilla pukuun saa lisättyä erilaista ilmettä. Talvikenkinä meillä on jo useana vuotena pojalla ollut Sorelit. Pitävä kumipohja on hyvä liukaalla ja se pitää veden ja loskan. Lämmin sisäsukka pitää jalat myös lämpimänä. Tarranauhakiinnitys helpottaa pukemista ja riisumista. Nämä Sorelin Pac™ Strap Saappaat Curryn sävyssä sopii pukuun erityisen hyvin vai mitä tykkäätte ?

Ikean lipaston uusi ilme







     Tulin vielä muistuttamaan, että huominen on vielä aikaa osallistua  Li`l Decorin ihanan Cam Cam kuumailmapallovalaisimen arvontaan. Kuopuksen huonetta olen hieman tässä päivitellyt ja vaihdoimme isosiskon vanhasta IKEAn lipastosta vetimet. Ilme muuttui paljon selkeämmäksi ja nyt se sulautuu paremmin kodin muuhun sisustukseen. Tykkään uusista vaaleista nahkavetimistä todella paljon. Vähän vetimen reikiä piti suurentaa, mutta se ei iso homma ollut. Pienessä huoneessa lipasto saa ainakin toistaiseksi riittää vaatteiden säilytykseen. Mielessä on kyllä jo ajatusta, miten saisimme vähän henkaritilaakin lisää, mutta se projekti saa vielä odotella. Vetimet lipastoon hankittiin samasta Live with me - verkkokaupasta, kuin isoveljen huoneeseen.

sunnuntai 9. lokakuuta 2016

Desenio julisteet & kollaasi



   * Julisteet saatu, yhteistyössä Desenio , Hylly & säästölipas saatu, yhteistyössä Lasten PR & Maxplay

    Pojan huoneeseen kaapiston päälle on tulossa String Pocket hylly pienille tärkeille aarteille, mutta sen lisäksi seinälle on tulossa vielä pojan valitsemia julisteita, jotka sain Deseniolta.  Hylly meidän itse asiassa täytyy vielä hankkia, sillä vanha päätettiin jättää siskon huoneeseen. Mallailin vähän valmiiksi kokonaisuutta lattialla. Kolmiulotteisuutta kollaasiin saadaan tuolla hauskalla Tresxics talohyllyllä, jonka olen saanut  Maxplay - verkkokaupasta. KG Desingnin  silikoninen  Robert säästölipas on samasta paikasta ja saa kunniapaikan hyllyltä, jossa se on myös hyvässä turvassa pikkusiskoilta. Erilaiset julisteet ja printit on sisustuksessa yhä edelleen vallitseva trendi ja niillä saa mielestäni kivaa ilmettä tylsille seinille.  Deseniolla on laaja ja trendikäs mallisto julisteita, erilaisia printtejä sekä kehyksiä. Valikoimaa on niin paljon, että valintaa voi olla hankalakin tehdä. Onneksi esikoisella oli heti selkeä visio julisteista ja kokonaisuudesta tulee todella mieleinen äidinkin makuun. Maailmankartta taulu oli hänen ensimmäinen valintansa, sillä eri maat kiinnostaa nyt todella paljon. Monta maata hän jo osaakin näyttää kartasta. Kunhan saadaan hylly hankittua, niin laitan lopputuloksesta sitten kuvia.

keskiviikko 5. lokakuuta 2016

Uusi kimppu










   Tehtiin lasten kanssa pyörälenkki tänään ja haettiin perjantaikukat jo vähän ennakkoon, sillä loppuviikon olen töissä. Edellinen kimppu lässähti aamulla ja tuli vain fiilis, että uudet kukat on saatava. Niin paljon iloa niistä on. Kodinhoitohuoneessa odottaa läjä puhdasta pyykkiä, jotka olisi saatava kaappeihin, mutta ehkä kukkien voimalla saan ne tänään laitettua lasten mentyä nukkumaan.

Kivaa iltaa kaikille !