lauantai 3. syyskuuta 2016

Pomp de lux & uusi mallisto



    Viikko sitten pidin Pomp de Lux kutsut. Kutsuista vielä myöhemmin lisää, mutta nopeasti tuli toimitus, sillä jo torstaina oli paketti noudettavana postissa. Tämä neidin päällä oleva asu on yksi suosikkini uudesta mallistosta. Tyllihameita meillä on entuudestaankin, mutta näitä meillä pidetään niin arjessa kuin juhlassa. Neuleeseen yhdistettynä asusta tulee kivan rento ja kokonaisuus on niin kauniin värinen. Tuli itsellekin himo hankkia vastaava asu ! Tämän syksyn mallisto viehätti erityisesti värisävyillään ja mieltäni lämmitti, kun neiti itse valitsi kuvastosta näitä murrettuja sävyjä, vaikka valikoitui mukaan muutama " luotto" vaaleanpunainen vaatekin. Ei siinä, että vaaleanpunaisessa sävyssä olisi jotain vikaa, mutta ehkä useimmat tyttöjen äidit ainakin tunnistaa, että vaaleanpunainen väri voi myös tulla korvista ulos. Kivaa lauantaita ja palaan myöhemmin niin ja Pompin mallistoon voi tutustua klik.

sunnuntai 28. elokuuta 2016

Marmorinen alusta





Olen vahvasti vastaan design-tuotteiden 
 suorakopiointia, mutta joskus sorrun ostamaan tuotteesta samantyylisen budjettiversion. Olen pitkään haaveillut Hayn marmorisesta tarjottimesta, mutta itseni tuntien tuntuisi typerälle laittaa lähemmäs kolmesataa euroa siihen, sillä saatan kuitenkin ajan myötä kyllästyä. Eilen palauttaessani Hemtexille toista ostamaani mattoa, ihastuin tähän marmorialustaan, joka mitoiltaan on meille paljon parempi kuin aito Hay. Näitä vastaavia on näkynyt muuallakin, mutta tämä oli nyt meille sopivin vaihtoehto. Tähän mahtuu nyt öljyt jne. paremmin kuin vanhaan betoniversioon.
Tykkään todella paljon.
 
 
 

perjantai 26. elokuuta 2016

Hunajakukkia






  Pari viikkoa lasten päiväkotielämää jo takana. Vien lapset aina aamulla päiväkodille 8.30 ja sen jälkeen ulkoilen kuopuksen kanssa. He ovat sopeutuneet sinne niin hyvin. Päiväkoti on uusi ja puitteet sen mukaiset. Niin ja ruokakin on kuulemma parempaa kuin kotona hahah. Pienin on ollut vähän hämillään aamupäivät ilman sisaruksiaan ja on aika kiinni minussa. Ihanaa kyllä viettää laatuaikaa hänen kanssaan, todella tärkeää meille molemmille. Arki muuten on todella kiireistä ja pää ei enää tunnu pysyvän mukana menossa. Jotenkin sitä ajatteli, että lasten kasvaessa elämä vähän helpottuu, mutta hoidettavia asioita on koko ajan niin paljon, ettei vuorokauden tunnit vain riitä ja usein tapahtumat osuvat vielä samaan aikaan. Olisimme pulassa etenkin ilman isääni, sillä hän auttaa meitä arjessa paljon. Huoneiden pyöritys on meillä vielä pahasti kesken ja toivottavasti huomenna pojan huone saadaan maalattua. Huomenna pidän muuten pitkästä aikaa Pompd de Lux -kutsut ja pitäisi ehtiä lasten kanssa vielä katsoa kuvasto yhdessä läpi ja ehkä vähän koittaa ehtiä siivota. Näkisittepä vaan mikä kaaos täällä taas vallitsee. Se on vaan hetki ja koko asunto sotkettu. Kaaoksen keskellä kukat tekevät paljon mielelle. Nämä hunajakukat äitini kävi pellolla poimimassa, niin kauniita. Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille !




  
  

tiistai 23. elokuuta 2016

3,5 - vuotias





    Täällä on ollut niin kiirettä totutellessa mm. uuteen päiväkotirytmiin ja toisaalta olen ollut niin mahdottoman väsynyt, etten ole ennättänyt yhtään taas tänne. Tänään on kuitenkin juhlittu pienesti tätä prinsessaa, sillä puolikas vuosi on taas hurahtanut. Hieman vielä unenpöpperössä neiti kuvissa, mutta niin onnellinen, sillä hän haluaa olla iso. Palaan paremmalla ajalla sillä nyt täytyy saada lapset syötettyä ennen pojan pian alkavia fudistreenejä.  Aurinkoista iltaa !

maanantai 15. elokuuta 2016

Valmista









  Viikonloppuna sain viimeisteltyä neidin huoneen loppuun ja huoneesta tuli juuri sellainen, kuin mielessäni olin sen etukäteen suunnitellutkin. Ikean vuodekatos tuli meille oikeastaan sattumalta, kun ostimme pikkusiskolle käytettynä jo poistuneen Ikean Minnen -sängyn. Siskoksilla on nyt samanlaiset sängyt. Katos toimii huoneessa todella hyvin ja ilme on ihanan kevyt. Taulu on sijoitettu samaan kohtaan, missä isoveljellä oli aiemmin norsunpää. Ei kaipaa paikata reikää seinässä. Sopivaa juuttimattoa olen metsästänyt jo pidemmän aikaa. Saan aina päähäni jotain ja koitan sitten etsiä suunnitelmiini sopivaa. Kuin sattumalta perjantaina lukiessani uutta Glorian kotia, silmiini osui Hemtexin pyöreä juuttimatto, joka tosin oli halkaisiltaan 90cm. " Muutamiin " liikkeisiin soiteltuani, selvisi, että Tapiolassa oli vielä mattoa jäljellä ja vielä vähän suuremmassa koossa. Mattohuoli saatiin hoidettua. Seinälle kiinnitettiin jo Kalliossakin meillä seinällä ollut naulakko, jonka aikoinaan ostin Kööpenhaminasta. Se on lojunut kaapissa matkalla kirppikselle, mutta onneksi sille tuli nyt käyttöä. Sopii niin hyvin neidin huoneeseen. Kattovalaisin on Ikean paperipallo, edullinen ja super kiva ratkaisu. Minulla on itsellänikin ollut lapsuudessa vastaava huoneessani. Seuraava projekti onkin sitten isoveljen valtakunta, jossa pitäisi ensin vähän maalata.