torstai 21. heinäkuuta 2016

Matkarattaiden kunkku - GOODBABY Pockit





 * Yhteistyössä Baby Shop


   Syön sanani, sillä kuvittelin aina, että pärjäisimme ilman erillisiä matkarattaita. Kahden lapsen kanssa pärjäsimme loistavasti ja vielä viime syksynä Barcelonan reissu meni suhteellisen mainiosti kolmen lapsen kanssa, mitä nyt vähän tuskailimme lentokentällä aamuvarhaisella sitä miksei Helsingin päässä saa viedä rattaita lähtöportille. Kolmen pienen lapsen kanssa se nimittäin olisi ollut iso apu. Barcelonan päässä meille selvisi, että rattaidemme runko oli hajonnut jossain välissä lentoa, ei kauheasti naurattanut. Olen jossain määrin mieltänyt matkarattaat heppoisiksi ja vähän turhaksi hankinnaksi ja vaikka Bugaboo Donkey rattaamme ovatkin suhteellisen pienet ja näppärät, vie ne kuitenkin yllättävän paljon tilaa takakontissa, silloin kun sinne pitäisi saada mahtumaan koko perheen tavarat mökkireissua varten. Rattaissa istuu meillä enää yksi lapsi, joten matkarattaat ei enää tuntuneet huonolle ajatukselle. Innostuinkin todella paljon yhteistyöstä Baby Shopin kanssa, sain meille nimittäin maaaaailman pienimmät rattaat taitettuna, jotka saa kasattuakin ennätys nopeasti. Nämä GB Pockit on maailman pienin kokoontaittuva matkaratas ja siitä on maininta Guinness World Recordissakin 2014. Rattaat ovat lisäksi voittaneet useita palkintoja designin sekä innovaation saralla. Kasattuna GB Pockit vie tilaa vain 30x18x35cm. Kahdella yksinkertaisella vaiheella rattaat muuttuvat kompaktiksi paketiksi, joita voi kantaa kuin käsilaukkua konsanaan. Painoakin on vain 4,8kg. Rattaiden säilyttäminen on helppoa, sillä ne vievät niin vähän tilaa. Ne mahtuvat helposti lentokoneen ylälokeroon tai jopa penkin alle, eli jatkossa voimme näillä kärräillä hyvillä mielin aina lähtöportille asti. Unelmankevyt runko rullaa tuplapyöriensä ansiosta tasaisesti asvaltilla ja yllättävän hyvin näillä pääsee eteenpäin mukulakivillä tai nurmikolla. Pockit menee kasaan kahdella tavalla. Everyday-kasaus ( kuva alla ) ei paljoa käden heilautusta kummempaa vaadi ja kaikista pienimpään kokoonkin ratas taittuu suuremmitta askarteluitta. Ratas soveltuu käytettäväksi kuudesta kuukaudesta eteenpäin ja korkean painorajansa ansiosta jopa nelivuotiaaksi saakka. Loistavat rattaat ja jos jotain huonoa pitää keksiä, niin tavaratila voisi olla aavistuksen suurempi. Mini Kånken mahtuu kyllä hoitolaukkuna ja selkänojaa ei saa laskettua, mitä taas en itse koe ongelmaksi, sillä kuopuksellamme on erinomaiset unenlahjat myös istuessaan. Lisäsin alle pätkän Youtubesta, jotta voitte omin silmin  todeta miten näppärät rattaat on kyseessä.





Sydänkoru



 
 
Näitä tyttöjeni kaulassa roikkuvia  Paletti Jewelryn sydänkoruja kysytään vähän väliä, joten ajattelin vinkata, että niitä saa nyt hankittua  Malmin Korupajasta. Koruun voi halutessaan kaiverruttaa nimen tai vaikka syntymäajan. Meillä molemmat tytöt sai ne yksivuotiaana kaulaansa ja tarkoitus oli kaiverruttaa niihin nimet, mutta pidän niistä kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan vain noinkin. Itselläni on samanlainen koru pidemmällä ketjulla ja kolmella sydämellä varustettuna.
 Ihana lahjaidea ristiäisiin tai vaikka syntymäpäivälahjaksi. Ajaton koru, jota voi käyttää pitkään.
 
Mukavaa päivää !
 
 

sunnuntai 17. heinäkuuta 2016

TRIWA - modernia ruotsalaista kellodesignia + ARVONTA





* Yhteistyössä Oy Perkko

Tukholmasta lähtöisin oleva kellomerkki TRIWA on perustettu vuonna 2007. Kaikki kellot on toteutettu yhteistyössä eri alojen taiteilijoiden kanssa ja tästä syystä ne edustavatkin viimeisimpiä trendejä kellomaailmassa. TRIWA kellot ovat unisex malleja ja siksi niistä voi valita parhaiten omaa tyyliä edustavan kellon. Kaikki kellot ovat terästä ja 100m vesitiiviitä. Se tarkoittaa, että kello on uimavesitiivis, mutta ei sovi sukellukseen.

    Yhteistyön puitteissa sain valita itselleni sekä miehelleni kellot. Olen jo muutaman vuoden kaipaillut omaan kellokokoelmaani ruusukullan sävyistä kelloa, joten valitsin itselleni
Triwa Rose Lansen Chronon, joka on mielestäni ajattoman tyylikäs ja ruusukullan sävyssä erityisen kiva etenkin näin kesällä. Sain lisäksi valita kelloon nahkahihnan ja päädyin klassisen kauniiseen vaaleanruskeaan Tan braided mono - hihnaan. Metalliosat hihnassa on samaa sävyä, kuin itse kellokin on. Kellojen mukana tulee työkalu, jolla hihnan saa näppärästi vaihdettua itsekin, toki metallihihnainen kello kannattaa ensin lyhennyttää liikkeessä sopivaksi. Suunnitelmissani on hankkia kellooni vielä Rose mesh - ranneke. Mesh-rannekkeet ovat tällä hetkellä Ruotsissa muuten kaikkein myydyimpiä. Mieheni kello on Nevil sarjan uutuus malli nimeltään Smokey Nevil. Savunharmaa kellotaulu on todella tyylikäs yhdistettynä tummanruskeaan nahkaan ja sopii näin myös pukukelloksi. Tähän kelloon sopii kivasti myös esimerkiksi teräksinen mesh- ranneke.

Kellojen ranteissa oleva nahka on kasviparkittua ja ympäristöystävällisesti valmistettua nahkaa Tärnsjö Garveri - nimiseltä Ruotsalaiselta tuottajalta, jonka työstämät nahat tulevat ruotsalaisilta pientiloilta. Nahassa on kaunis pinta, joka vielä vuosien saatossakin säilyttää laatunsa ja tyylikkään ulkonäkönsä. Kestävyydeltään ne ovat lisäksi todella korkealaatuisia. TRIWA- kelloja myy pääkaupunkiseudulla esimerkiksi Tillander kauppakeskus Iso Omenassa. Kaikki jälleenmyyjät löytyvät Oy Perkon sivuilta.


  
Saan arpoa yhdelle teistä TRIWA kellon + valinnaisen lisärannekkeen siihen. Eli voit voittaa samanlaisen kellon itsellesi, kuin minulla tai miehelläni on.
Osallistua voit kommentoimalla kumman kellon valitset, mikäli onni osuu kohdallesi. Arvonta alkaa nyt ja päättyy ensi sunnuntaina 24.7.

Onnea !


torstai 14. heinäkuuta 2016

Jäätelökesä





 
  * Cillicicone - jäätelöpidikkeet saatu,  yhteistyössä Oy Maxplay Ab & Lasten Pr

    Aitaprojekti on valmis ja tänään aloitettiin yläkerrassa työpöydän DIY - projekti.. tai siis mies aloitti. Siitä tulee niin kiva, jos kaikki vaan menee putkeen. Siitä lisää myöhemmin, mutta jottei loma mene täysin remppahommille päätettiin viedä lapset yllätyksenä Kaivopuistoon jäätelölle Helsingin Jäätelötehtaan - kioskille, kun sääkin oli loistava. Keskustassa asuessa siellä tuli käytyä paljon useammin, mutta nyt se on meille harvinaista herkkua ja edes kerran kesässä sinne on päästävä. Oma suosikkimaku vuodesta toiseen on sitruunarahka, lapset valitsivat mansikan ja suklaan. Kuopus sai perinteisen vaniljapuikon ja miehelle maistui laku. Otin mukaani isoille KG Desingin Cillicone - jäätelönpidikkeet, sillä aavistelin miten iso sotku jättikokoisista palloista saattaa syntyä. Kyllähän sitä jäätelöä valui pidikkeistä huolimatta pitkin nassuja, kun valtavasta pallosta jäi aina osa nenään kiinni, mutta kädet pysyivät puhtaina ja niin on tarkoituskin. Cillicone - jäätelöpidikkeitä meillä on testattu omalla pihallakin muutamia kertoja perinteisillä tuuteilla ja kerran tein annokset suoraan pidikkeeseen ja ne ovat kyllä hyvin toimineet. Jäätelön syöminen näiden avulla on siis hurjan paljon siistimpää puuhaa. Suosittelen muillekin tahmatassuille, tuotetta myy Maxplay - verkkokauppa.






keskiviikko 13. heinäkuuta 2016

Terassi suunnitelmia


Kuvat: Pinterest
 
Tällä viikolla meidän piti aloittaa uuden terassin rakentaminen, mutta hommaa päätettiin siirtää muutamalla viikolla eteenpäin. Tärkeysjärjestyksessä on nyt saada yläkerta valmiiksi ja toisaalta epävakaa sääkin suosii nyt enemmän sisähommia. Olen nyt illat ahkeroinut yläkerran parissa sillä haluan kaikesta ylimääräisestä eroon, ennen kun muutamme sinne ja toki lattian vaihtokin sujuu helpommin kun tavaraa on mahdollisimman vähän tässä vaiheessa. Muuttaessamme tänne aikoinaan, siirtyi mukana paljon sellaista tavaraa, jota ei koskaan ehditty käydä läpi. Tällä viikolla mieheni on tehnyt aitaa meidän ja seinänaapurimme välissä, jotta terassi saadaan paremmin rajattua.
Viime viikolla vanha  lavasohvamme löysi uuden omistajan ja mies aikoo nikkaroida tilalle uuden sohvan. Niin kiva kuin lavasohva olikin, tulee uudesta ratkaisusta kevyempi ja helppohoitoisempi, itse asiassa aika lailla vastaava, kuin oikeassa yläkulmassa oleva  Design wash - blogin Tiinalla. Terassimateriaaliksi olemme valinneen lehtikuusen, joka on valmiiksi luonnonkyllästämää eikä vaadi kemiallisia käsittelyjä säilyäkseen vaihtelevissa sääolosuhteissamme. Lehtikuusi patinoituu kauniin harmaaksi muutamassa vuodessa ilman pintakäsittelyä. Uudesta terassista tulee samalla myös hiukan suurempi. Uuden sohvaratkaisun lisäksi hankimme  Nougatista Trimm Copenhagenin säkkituoliin, johon olen ihastunut korviani myöten. Säkkituolista on kuva tuossa alhaalla. Se on säänkestävä ja muotoilultaan muistuttaa vanhaa  sohvaamme, josta en ole malttanut vieläkään luopua. Säkkituolista tulee minun valtakuntaani. Toiset pihavalotkin on hankintalistalla, sillä yhdet on leikkimökin ympärillä.  Nyt riennän kuitenkin maalauspuuhiin, sillä pienin simahti eikä edes sada.
 

kuva: Pinterest