maanantai 20. kesäkuuta 2016

Väliaikainen pöytä


 

  Viime viikolla havahduin, että tällä viikolla on oikeasti jo juhannus. Niin vauhdikkaasti on tämä kesäkuukin taas mennyt. Meillä on tarkoitus lähteä saaristoon juhannuksen viettoon. Pionitkin vihdoin puhkeavat pihassa kukkaan ja leikkasin niitä viikonloppuna maljakkoon, jotta ehdin nauttia niistä vielä ennen reissua. Ne vaan on niin kauniita !
 
Meillä on pidempään ollut projektina hankkia uusi isompi ruokapöytä. Edellinen tammipöytä oli aivan liian pieni, kun jo oma perhe vie viisi paikkaa. Mies hioi ja käsitteli pöydän ja se meni kaupaksi hetkessä. Pöydästä tuli käsittelyllä kuin uusi. Nyt tilapäisesti meillä on yläkerran työpöydäksi tarkoitettu pöytä käytössä, jota on kyllä tarkoitus vähän tuunata tässä kesällä.



 
Pidemmän aikaa olen istunut iltaisin sohvalla ja miettinyt millaisen ruokapöydän haluamme ja meillä on ollut sitä varten jalatkin hankittuna, jos olisimme vain löytäneet mieleisen pöytälevyn. Valkoinen pöytä on ihana ja raikas näissä kuvissakin, mutta aivan liian steriili meille, kun ottaa huomioon koko tilan.  Mustassa taas näkyy kaikki ja kun meillä on koneellinen ilmanvaihto, kertyy pölyäkin aina enemmän. Vaaleanharmaa olisi viehättänyt silmääni eniten, mutta kun keittiön työtasot on vaaleanharmaat, ei lopputulos olisi ollut sekään mieleinen. Vaihtoehtoja ei siis jäänyt montaa jäljelle ja onneksi satuimme hiljattain huomaamaan Askossa todella hyvän tarjouksen vastaavasta pöydästä, kuin meillä aiemminkin oli. Meille on siis tulossa jälleen massiivitammi pöytä, mutta tietysti vähän suurempana ja jatkopalan kanssa. Jatkossa mahtuu siis useampi ruokailija samaan aikaan pöytään, jos meillä on vieraita kylässä kuten tänään.
 
 Massiivipuu on lasten kanssa ihanteellinen materiaali, sillä pinnan saa aina hiottua kolhuilta ja muilta jäljiltä. Massiivipuupöytä tuo myös kaipaamaani kontrastia ja lämpöä kotiimme. Juuri itse asiassa tuli pöydästä noutoilmoituskin, joten tällä viikolla saadaan vielä uusi pöytä kotiin.
 
 
Mukavaa maanantaita !

perjantai 17. kesäkuuta 2016

Säihkyvän kaunis




    Muistatte ehkä, kun jo lähemmäs pari vuotta sitten sain testattavakseni Mia Höydön luonnonkosmetiikkaa. Siitä lähtien Mian ylellisen laadukkaat tuotteet ovat kuuluneet ihonhoitooni päivittäin. Suosikkituotteeni KAUNIS puhdistusgeeli puhdistaa ihon hellävaroen meikistä ja epäpuhtauksista. Aloevera kosteuttaa ja suojaa ihoa ja ruiskukkavesi rauhoittaa vilkastuttaen samalla ihon aineenvaihduntaa. Tuoksu on kesäisen raikas. Pari vuotta sitten en juurikaan tykännyt käyttää geelipuhdistusaineita, sillä herkkä ihoni kuivui niistä helposti. Kaunis ei tee sitä. Iho tuntuu päinvastoin ihanan pehmeälle aina pesun jälkeen. Tuote on myös todella riittoisa, sillä pieni määrä riittää pesuun.

SÄIHKE on pehmentävä kasvovesi, jota pintakuiva ihoni rakastaa. Käytän sitä aamuin illoin. Pieni määrä tuotetta lämmitetään käsissä, jolloin koostumus muuttuu hennoksi vaahdoksi. Vaahto painellaan kevyesti käsin kasvoille. Kasvovesi tasapainottaa ihon puhdistuksen jälkeen ja palauttaa kosteustasapainon. Se samalla elvyttää ihoa ja supistaa ihohuokosia. Ihan paras kasvovesi !

Olen tilannut jo useamman kerran tuotteita Mia Höytö cosmetics - verkkosivun kautta ja aina paketin saadessani ilahdun miten kauniisti tuotteet paketoidaan. 


Säihkyvän kaunista viikonloppua teillekin !



torstai 16. kesäkuuta 2016

Mukavuus kengissä ennen kaikkea



   Olen todella huono käyttämään korkokenkiä ja jotenkin sitä on vaan vuosien saatossa tullut niin mukavuudenhaluiseksi lasten kanssa liikkuessa, että valitsen mieluiten ballerinat tai lenkkarit jalkaani. Kesällä iskee kuitenkin aina korkojen kaipuu ja nyt olenkin todella innoissani uusista puukengistäni, joissa on juuri sopivan verran korkoa. Puukengät mielletään usein kankeisiin vanhanaikaisiin malleihin, joissa nyrjäytti vain nilkkansa. Tänä päivänä puukengät ovat kuitenkin kehittyneet ja itsekin yllätyin miten älyttömän mukavat ne jalassa on. Näillä Mohedan puukkareilla sipsuttelee hyvin koko päivän, kunhan ne ensin koeajetaan sisään kuten mitkä tahansa korkokengät. Kenkien ulkopohjassa on kumia, joten niillä on todella helppo kävellä. Ystäväni, jolta vastaavat kaunokaiset bongasin, suositteli hankkimaan näiden kaveriksi Nilsonin silkkisuihketta ja sitä täytyykin ehdottomasti hankkia. Ainoa huono puoli näissä tietysti on se, että tulee himo ostaa samat mustana.. niin värejä ja malleja toki on paljon enemmänkin. Kenkiin haluaisin yhdistää off-shoulder puseron ja sellainen on hankintalistallani seuraavaksi. Omat kenkäni tilasin täältä
Niin ja seuraava projektini on saada kauniit sandaalikelposet jalat...

 

maanantai 13. kesäkuuta 2016

Tuoksujen voittajat



     No niin, nyt on arvottu voittajat ihanille Weledan kesätuoksuille. 

Jardin de Vie Grenaden voitti Netteriina

Jardin de Vie Rosen  Katja

Jardin de Vie Agrumen Maria M

 Laitan voittajille säköpostia vielä tänään. Paljon onnea voittajille ja kiitos kaikille osallistumisesta. 






Leikkimökki


   
    Leikkimökki on osoittautunut kyllä järkeväksi hankinnaksi. Siitä on ollut niin paljon iloa lapsille ja viihdyn siellä kyllä itsekin lasten kanssa leikkimässä. Keittiön viereen on tarkoitus tehdä
vähän lisää työskentelytilaa tässä pian, sillä kaikki kolme kokkia tuppaavat kokkailevan samaan aikaan. Viime kesänä mietin vielä yhden ikkunan lisäämistä mökin sivuun, mutta säilytystilaa taidetaan silti tarvita ikkunaakin enemmän. Ikkuna saa siis ainakin toistaiseksi hautautua suunnitelmista pois.

Uusi Alice & Fox tuoli sopii mökin sisustukseen niin hyvin, että saakin kesän ajan olla siellä. Yhä on ne lupaamani tuparitkin mökkiin järjestämättä, mutta jos ne tässä kesäna aikana saadaan lapsikavereille järkättyä.
 

    Tänään on tarkoitus leipoa raparperipiirakkaa ja lapset päättivätkin aloittaa oman kakun leipomisen.

     
   Hapsutukkainen peikkotyttö on ottanut mökin myös omakseen ja haluaisi leikkiä siellä jatkuvasti. Etuhiuksia yritetään kasvattaa nyt pois, niin hiukset on jatkuvasti silmillä. Pinnit kun pysyvät päässä sen hetken.

Aurinkoista päivää !