sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

Jotain uutta neidin huoneeseen




   
  Sisustusaiheet ovat tyystin jääneet kiireiden alle, mutta kunhan mieheni loma alkaa heinäkuussa, on tarkoitus saada kotia taas askel valmiimmaksi. Projekti on vienyt vähän turhan kauan aikaa, kärsivällisyys on monta kertaa ollut koetuksella, mutta toisaalta mielikin on ehtinyt muuttua monen asian suhteen tässä parissa vuodessa, joten hiljaa hyvää tulee.. uskon.
Projektin edetessä sisustuspostauksia on siis luvassa enemmän.
  Tyttöjen huone on nykyään vähän turhan pieni kahdelle ( lähinnä vaatesäilytys ), joten toivottavasti syksyyn mennessä lapsille saadaan omat huoneet. Neidin tulevaan huoneeseen siirtyy neidin mukana ainakin Jollyroomilta saatu Alice & Fox jakkara ja tietysti tuo suloinen Alice & Fox tuoli, jota en ole vielä esitellytkään teille. Se on myös saatu Jollyroomista ja on kuin miniversio meidän keittiön Eamesin DSW tuoleista. 
 
 
Edellisen arvonnan voittajat paljastan huomenna !
 
 

perjantai 3. kesäkuuta 2016

Kesävaatteita Babyshopista

 


    * Yhteistyössä BabyShop
 
    Yhä useammin huomaan turvautuvani nettikauppoihin hankkiessani lapsille esimerkiksi vaatteita. Miten paljon helpompaa on selailla nettikauppojen valikoimaa kotoa käsin, etenkin kun aikaa on muutenkin niin vähän. Toki välillä on ihanaa lähteä kauppoihin pyörimään, jos siihen vaan on mahdollisuus ilman lapsia. Niin kovin " ihanaa " se nimittäin ei tällä hetkellä lasten kanssa ole.

Nettikaupoissa valikoimaa on paljon enemmän  ja välttyy kaupoissa juoksemiselta. Eksyn itse nettikauppoihin erityisesti etsiessäni lapsille jotain tiettyä, harvemmin sorrun nettikaupoissa päähänpistoihin, mitä taas usein miten käy kauppoja kierrellessä. Nettikaupoista yksi suosikkini on ruotsalainen Babyshop,  jossa valikoima on huikea. Toki nettikaupoista tilatessa tulee lisäksi postikulut, mutta Baby Shopissa nekin on edulliset ja yli 99€:n ostoksessa ilmaiset ja mitä usein itse teen, on tehdä tilaus yhdessä kaverin kanssa, jolloin ylimääräiset kulutkin puolittuvat :)
 
Sain hiljattain valita Baby Shopin laajasta valikoimista lapsille vaatteet ja menihän siinä tovi valikoimaa selatessa. Päädyin valitsemaan kuopukselle jo kauan himoitsemani Gray Labelin hempeän  roosan jumpsuitin, joka muuten on tällä hetkellä alennuksessa. Gray Labelin vaatteita meillä on entuudestaan muutamia juuri Baby Shopista tilattuna. Vaatteissa viehättää niiden minimalistisuus ja ajattomuus. Sävyt ovat neutraaleja ja luonnonläheisiä ja materiaali 100 % luomupuuvillaa. Vaatteet ovat todella pehmeitä ja kestäviä. Tilasin jumpsuitin koossa 18-24kk ja kuten huomaatte se menee isosiskolle. Kuopukselle se on vielä turhankin reilu, joten käytetään ensin siskolla.



    Tytöille valitsin asusteiksi suloiset rusetit. Rusetit ovat ruotsalaisen Livlyn. Samoja rusetteja näkyy jatkuvasti Ruotsin pikkuprinsessojen hiuksissakin.



    Pojalle valitsin Redgreenin paidan ja shortsit ( hänen suostumuksellaan tietysti ). Redgreen oli itselleni täysin uusi merkki, mutta miten ihastuinkaan merkin vaatteisiin. Jotenkin aivan poikamme näköisiä. Paita on mukavan ohut ja sitä voi hyvin käyttää nyt kesällä, mutta yhtä lailla syksyllä säiden kylmetessä. Shortsit on todella tyylikkäät ja ne päällä voi hyvin mennä kesän juhliinkin.


 
 
 
Neiti itse halusi ehdottomasti vaaleanpunaisen mekon, joten valitsimme yhdessä kauniin mekon Wheatin valikoimasta. Mekossa on 55 % pellavaa, joten se on todella miellyttävä päällä. Todella kaunis ja pelkistetty ja menee niin arjessa kuin juhlassa. 
 
 
Aurinkoista perjantaita !

torstai 2. kesäkuuta 2016

Kesän raikkaimmat tuoksut ( Arvonta )





   * Yhteistyössä Weleda & Mildh Press Oy

  Tuoksuilla on paljon suurempi merkitys kuin osaamme ajatellakaan. Ne voivat nostaa pintaan kaukaisiakin muistoja ja vaikuttavat tunteisiimme. Kuinka ihanalle tuoksuukaan vasta leikattu nurmikko tai pihalla kukkivat sireenit

Aivojen limbinen järjestelmä ottaa vastaan hajuaisti-impulsseja ja yhdistelee sitten erilaisia muistissa olevia tunteita ja fyysisiä tiloja. Sama limbinen järjestelmä vastaa hormonitasapainosta, immuunipuolustuksesta sekä verenpaineesta. Ei siis ole ihme miten suuri vaikutus tuoksuilla on niin henkiseen kuin fyysiseen hyvinvointiimme. Monivivahteisiin luonnon tuoksuihin meillä on aina erityinen kiintymys ja tunneside.

Olen aina tykännyt käyttää hajuvesiä, mutta odottaessani lapsia en yksinkertaisesti vain pystynyt käyttämään tuoksuja, sillä voin niin pahoin.
 Paljon on ollutkin puhetta perinteisten tuoksujen hormoneja häiritsevistä tuoksuaineista, luonnolliset tuoksut sen sijaan sisältävät ainesosia, joilla on kokonaisvaltaisia ja terapeuttisia vaikutuksia imeytyessään kehoomme. Esimerkiksi appelsiini vähentää stressiä.



Weledalta on ilmestynyt hiljattain Suomen markkinoille uudet luonnollisiin eteerisiin öljyihin pohjautuvat, 100 % luonnolliset Weleda Jardin de vie tuoksut. Tuoksuvaihtoehtoja on kolme erilaista. Tuoksujen valmistuksessa on käytetty ainoastaan korkealaatuisia luonnon eteerisiä öljyjä ja ne tuoksuvat eri tavoin jokaisen iholla. Luonnontuoksut saattavat sopia paremmin myös tuoksuyliherkille.


 
Weleda e vie Grenade tuoksu on kirpeän raikas, naisellisen hienostunut ja se on saanut isnpiraationsa granaattiomenasta. Tuoksun aineksina on lisäksi appelsiininkukka, intialainen davana-kukka sekä vanilja. 

 Rose tuoksuu romanttiselle kukkaistuoksulle, jossa pääraaka-aineena on damaskos-ruusua, jonka pehmeän harmonisia vivahteita täydentää pelargonin ja puuterisen ylang-ylangin sävyt. Todella naisellinen tuoksu.
Tästä tuoksusta itselleni tulee mieleen oma lapsuus ja erityisesti mummola, jossa minulla oli pienenä tapana kerätä ruusunterälehtiä purkkiin ja valmistaa niistä itselleni ruusuvettä hajuvedeksi.


Agrume taas on pehmeän raikas ja todella kesäinen. Sen tuoksuinspiraatio on saatu kesän energisestä auringosta. Tuoksussa on muun muassa greipin ja mandariinin eteeristen öljyjen raikkautta.


 Agrume on näistä tuoksuista ehdottomasti raikkain ja oma suosikkini, jos joku pitäisi valita. Itse tykkään vaihdella tuoksuja fiiliksen ja vuodenaikojenkin mukaan ja nyt nämä kolme raikasta kesätuoksua ovat olleetkin ahkerassa käytössä. Luonnolliset eteeriset tuoksut eivät välttämättä kestä niin voimakkaana kuin tavalliset tuoksut, mutta siinä onkin hyvä syy suihkauttaa tuoksua lisää aina tarpeen tullen. 

 

  Ja nyt saan arpoa yhden jokaista tuoksua, eli voittajia tässä arvonnassa on kolme. Osallistua voit kommentoimalla ja kertomalla minkä tuoksuista sinä haluaisit voittaa. 
Arvonta alkaa nyt ja päättyy torstaina 8.6.2016.
     
Onnea ihanat arvontaan ja nautitaan aurinkoisesta säästä !
 
 





perjantai 27. toukokuuta 2016

Kesän ensimmäiset pionit



    Tippa linssissä ja suuri haikeuden tunne. Lapsilla oli tänään viimeinen kerhopäivä ja nyt on edessä pitkä kesäloma ennen syksyn uusia " haasteita ". Onneksi suurin osa kerhokavereista siirtyy syksyllä samaan päiväkotiin, joten kavereita vielä nähdään, mutta ohjaajista on tullut kerhokavereiden lailla tärkeitä lapsille ja sitä on itsekin ehtinyt kiintymään. Luopumisen tuskaa täällä harjoitellaan ja liikutti, kun kolmevuotiaani sanoi miten kova ikävä hänelle ohjaajia tulee.


    Pioni on yksi lempikukkani ja odotan, että oman pihan pionit puhkeavat kukkaan. Eilen piipahdin Plantagenissa ja ilahduin, kun pionikimppu maksoi vain 8€:a. Tarjous on voimassa vielä sunnuntaihin asti, jos joku siellä innostuu yhtä paljon. Tänään meinasin hakea jo kolmennen nipun, mutta onneksi sain hillittyä itseni. Ehtiihän sitä vielä sunnuntainakin...


   Aurinkoista viikonloppua! Onko joku tulossa muuten JVG:n keikalle huomenna ?

maanantai 23. toukokuuta 2016

G-Shock kellon voittaja



    Täällä on herätty jo kukonlaulun aikaan, joten ehdin jo arpoa kellolle voittajan. Voitto meni tällä kertaa Marjalle . Paljon onnea. Laitan meiliä vielä tänään :)

Niin ihana aurinkoinen aamu ja hellettäkin ennustettu. Olen itse asiassa lomalla nyt, joten ihania lomasäitä ainakin tiedossa. Napsin eilen naapurin pihalta 
( luvalla ) omenapuunoksia. Tänä vuonna on selkeästi tulossa hyvä sato, sillä niin upeasti kukkivat kaikkialla puut. 

Alamme tästä hiljalleen lähteä lasten kanssa puistoon nauttimaan upeasta säästä.

Mukavaa päivää !