perjantai 27. toukokuuta 2016

Kesän ensimmäiset pionit



    Tippa linssissä ja suuri haikeuden tunne. Lapsilla oli tänään viimeinen kerhopäivä ja nyt on edessä pitkä kesäloma ennen syksyn uusia " haasteita ". Onneksi suurin osa kerhokavereista siirtyy syksyllä samaan päiväkotiin, joten kavereita vielä nähdään, mutta ohjaajista on tullut kerhokavereiden lailla tärkeitä lapsille ja sitä on itsekin ehtinyt kiintymään. Luopumisen tuskaa täällä harjoitellaan ja liikutti, kun kolmevuotiaani sanoi miten kova ikävä hänelle ohjaajia tulee.


    Pioni on yksi lempikukkani ja odotan, että oman pihan pionit puhkeavat kukkaan. Eilen piipahdin Plantagenissa ja ilahduin, kun pionikimppu maksoi vain 8€:a. Tarjous on voimassa vielä sunnuntaihin asti, jos joku siellä innostuu yhtä paljon. Tänään meinasin hakea jo kolmennen nipun, mutta onneksi sain hillittyä itseni. Ehtiihän sitä vielä sunnuntainakin...


   Aurinkoista viikonloppua! Onko joku tulossa muuten JVG:n keikalle huomenna ?

maanantai 23. toukokuuta 2016

G-Shock kellon voittaja



    Täällä on herätty jo kukonlaulun aikaan, joten ehdin jo arpoa kellolle voittajan. Voitto meni tällä kertaa Marjalle . Paljon onnea. Laitan meiliä vielä tänään :)

Niin ihana aurinkoinen aamu ja hellettäkin ennustettu. Olen itse asiassa lomalla nyt, joten ihania lomasäitä ainakin tiedossa. Napsin eilen naapurin pihalta 
( luvalla ) omenapuunoksia. Tänä vuonna on selkeästi tulossa hyvä sato, sillä niin upeasti kukkivat kaikkialla puut. 

Alamme tästä hiljalleen lähteä lasten kanssa puistoon nauttimaan upeasta säästä.

Mukavaa päivää !





sunnuntai 22. toukokuuta 2016

Hyvän olon jäätelöä








   Hetkisestä arjesta johtuen aikaa ei ole taas riittänyt blogin päivittämiseen niin paljon kuin toivoisin, pahoittelen. Tulin muistuttelemaan, että vielä on tunti aikaa osallistua kelloarvontaan. Voittajan lupaan paljastaa heti huomenna.

Olen hiljattain hankkinut muutaman uuden kirjan, joista olen todella innoissani. Kaunis Hyvän olon jäätelökirja on täynnä herkullisia jäätelöohjeita ilman gluteenia, maitotuotteita tai valkoista sokeria. Näitä kaikki minun tulisi välttää, valkoisen sokerin ja maitotuotteiden kanssa on todella paljon petrattavaa. Kesä ilman jäätelöä ei houkuttele, joten kirjan inspiroimana aion tehdä jäätelöni pääasiassa jatkossa itse ja siksi ajatuksissani on hankkia sitä varten jäätelökone. Kaikki kirjan ohjeet onnistuvat kyllä ilman konettakin, mutta kone tietysti helpottaa / nopeuttaa valmistusta.

Tänään tein lapsille kirjasta helpot mansikkapirtelöt ja tulevalla viikolla toivottavasti ehdin testata jäätelön valmistamista ilman konetta.


Huomiseen ja aurinkoista alkavaa viikkoa teille !






maanantai 16. toukokuuta 2016

Casio G-Shock kestävää muotia ranteeseen ( ARVONTA )



 * Yhteistyössä Oy Perkko

    Ensimmäiset tiedot rannekelloista ovat noin 1500- luvulta. Alun perin kellot oli tarkoitettu vain naisille. Nyt on selkeästi taas palattu aikaan, jolloin naisilla on enemmän kelloja ja myös käytämme niitä miehiä enemmän, sillä rannekellot ovat tärkeä osa asukokonaisuutta. Itsellenikin on kelloja kertynyt vuosien saatossa useampi malli.
 Uusin kelloni on raikkaan valkoinen Casio G-Shock. Sporttinen ja näyttävä kello on mm. iskunkestävä sekä sukellusvesitiivis ( lasten kanssa touhutessa tarpeellisia ominaisuuksia ). Suositut Casio G-Shockit ilmestyivät markkinoille jo vuonna 1983. Kestävyyden takia ne soveltuvat hyvin urheiluharrastuksiin sekä tietysti ulkoiluun. Tätä kelloa voi huoletta käyttää arjessa lasten kanssa, mutta vallitsevan lenkkarimuodin tapaan tällä asusteella saa siistimpäänkin asuun ripauksen sporttisuutta.
 

 
G-Shockit ovat tunnettuja miesten kelloista, mutta saataville on tullut myös unisex malleja. Toki naisille on olemassa myös ihan oma Baby-G mallisto. Nämä viisi alla olevaa kelloa ovat kuitenkin G-Shock S-Series - mallistoa, jotka ovat myynnissä vain rajoitetun ajan. Kooltaan nämä ovat selkeästi pienempiä kuin normaalit G-Shockit. Värit kelloissa on tummansininen ja tummanvihreä, joissa upeana yksityiskohtana punakullan väriset osoittimet sekä indeksit. Täysin Grafiitinharmaa sekä kaksi valkoista, joissa on kellotauluissa vähän eroavaisuuksia. Itse pohdin pitkään näiden valkoisten kellojen välillä kumpaan päädyn, sillä molemmat ovat kädessä yhtä upeita. Päädyin kuitenkin täysin valkoiseen.
Yksi suosikkini on myös tuo kaunis tummansininen. Eri mallit sekä kellojen kaikki ominaisuudet näkyvät hyvin myös G-Shockin nettisivuilla.
 
Ps. Ranteessa olevat korut ovat muuten ystäväni Tarun valmistamat
 HOME AT LAST- blogista. Tarulla on oma Beso-Helsinki merkki, jonka alla hän suunnittelee ja valmistaa kauniita koruja.


     Nyt saan arpoa yhdelle teistä samanlaisen G-Shock kellon, värin voittaja saa tietysti valita itse. Osallistua voitkin kommentoimalla mikä näistä olisi sinun valintasi. Arvonta alkaa nyt ja päättyy sunnuntaina 22.5.2016

ONNEA !

tiistai 10. toukokuuta 2016

Crazy Safety - pyöräilevä eläintrioni




* Yhteistyössä Geffer Group & Lasten PR

Säät ovat suosineet ja olemme ulkoilleet lasten kanssa paljon. Pyörät
on huollettu ja pyöräilyn lisäksi meillä viiletetään päivittäin potkulaudoilla sekä pojan uusin innostus on skeittaus. Vauhtia näissä riittää, joten tärkeää on myös muistaa suojata pienet päät mahdollisilta kaatumisilta. Omassa lapsuudessani pyöräilykypärän pitäminen oli harvinaista ja täytyy tunnustaa, että tuskin koskaan sellaista päähäni suostuin laittamaan, liian " noloa ". Ajat ovat muuttuneet ja lapset tottuvat pienestä pitäen pitämään kypärää päässään. Nykyään kypärät ovat itse asiassa todella cool, kuten esimerkiksi nämä
Crazy Safety  3D-kypärät. Eläinhahmoiset kypärät ja muut oheistuotteet tekevät pyöräilystä lapselle entistäkin hauskempaa.
Kypärän pinnassa on suojaava ja värikäs kumipinta. Kypärässä on lisäksi hahmoon sopiva leukasuoja. Kypärää saa säädettyä, eli yksivuotiaamme pystyy jo käyttämään kypäräänsä. Kypärän takana on punainen LED- valo, joka on hyvä pitää päällä erityisesti pimeällä. Hauskojen Grazy Safety tuotteiden jälleenmyyjät löytyvät täältä.

Ps. Nämä saattavat aiheuttaa hilpeyttä vastaantulijoissa :)