torstai 5. toukokuuta 2016

Voita suloiset jakkara & lamppu




 
* Yhteistyössä Jollyroom
 
Nyt olisi mahdollisuus voittaa  instagramissani  - TÄÄLLÄ , tämä ihana 
Alice & Fox Jakkara sekä hempeän vaaleanpunainen Alice & Fox pöytälamppu Poppy . Jakkara toimii meillä neidin yöpöytänä sängyn vieressä ja lamppu meillä on päällä etenkin iltasadun aikaan, sillä usein pikkusisko ehtii nukahtamaan aiemmin. Yöpöydälle mahtuu myös neidille tärkeä yölamppu. Jakkaraa on saatavilla neljässä eri värissä ( valkoinen, harmaa, vaaleanpunainen, vaaleansininen ), voittaja saa valita niistä mieleisimmän, lamppua on saatavilla vain vaaleanpunaisena.
 
 
 
Osallistua voit siis instagramissa ja sieltä löytyy tarkemmat ohjeet kilpailuun.
 
 
 
 

tiistai 3. toukokuuta 2016

Meidän vappu


  

 * Yhteistyössä Beverage Partners Finland Oy & Mildh Press Oy

 Meidän vappu alkoi oikeastaan jo perjantaina kun olimme mieheni kanssa keskustassa Hotel Havenissa viettämässä lapsivapaata lasten ollessa hoidossa. Sää oli mitä upein ja näkymä huoneestamme suoraan merelle. Keskustassa tulee käytyä kiireisen arjen keskellä yhä harvemmin, joten tuntui ihan minilomalta olla siellä ihan kahdestaan ja nauttia kauniista Helsingistä. Yllättävän rauhallista keskustassa kyllä oli perjantaina, mutta ehkä vapulla oli osuutta asiaan. Kävimme syömässä ravintola Emossa ja voin kyllä lämpimästi suositella paikkaa. Olin siellä hiljattain blogitilaisuudessa ja ihastuin sen rentoon tunnelmaan ja hyvään ruokaan, joten halusin ehdottomasti sinne uudelleen syömään.


    Vappuaatto vietettiin rauhallisesti kotona tai kävimme kyllä koko perhe vanhemmillani syömässä vappuherkkuja ja loppuilta menikin seuraavan päivän brunssia valmistellen.

    
Vappupäivänä meille saapui liuta ystäviä lapsineen viettämään päivää kanssamme. Onneksi toiveeni aurinkoisesta säästä toteutui, sillä tuskailin vähän etukäteen miten mahdumme kaikki syömään. Samalla porukalla meillä on tapana kokoontua vuorotellen jokaisen luokse ja pitää nyyttärimeiningillä brunssi tai rapujuhlat. Loistava tapa nähdä ystäviä, sillä aika tuntuu olevan kortilla kaikilla ja näin tulee ainakin nähtyä säännöllisen epäsäännöllisesti.  

Sain meille vappubrunssille maisteltavaksi chileläistä Undurraga Royal Brut kuohuviiniäUndurraga Royal Brut on kuiva, raikas, sitruksinen, kevyen karviaismainen ja hennon päärynäinen. Sopii loistavasti alkumaljaksi, mutta myös seurustelujuomaksi. Meidän raatimme mielestä nappivalinta brunssille ja sopisi myös loistavasti kuohuvaksi tuleviin lakkiaisiin ja muihin kesäjuhliin, eli jos siellä pähkäillään mitä tarjota kuohuvana kesäjuhlissa, tässä loistava vaihtoehto.

Faktaa : " Viña Undurraga on yksi Chilen merkittävimpiä viinitaloja ja johtava kuohuviinin tuottaja jo vuodesta 1910. Perinteisellä Charmat-metodilla valmistettu Brut Royal on Undurragan oman viinintekijän Carlos Conchan käsialaa. Viinin rypäleet tulevat Leyda Valleyn parhailta kasvupaikoilta. Alueen ilmaston vaikutuksesta rypäleet kypsyvät hitaasti antaen niille intensiivisen ja raikkaan maun ja aromin."
  
   
Vappubrunssillamme oli tarjolla mm. hedelmiä, marjoja, lohta, perunasalaattia, vihersalaattia, kanaceasarsalaattia, juustoja, patonkia levitteiden kanssa, croisantteja, suolaisia piirakoita sekä tein donitsipellillä donitseja, jotka kuorrutin suklaalla. Tietysti myös simaa, jota tein 8l ja Raikastamon juomiakin riitti koko porukalle. Niistäkin tykättiin :) Perinteinen pavlovani lässähti jostain syystä, mutta onneksi makuun sillä ei ollut vaikutusta. Pavlovan ohjeen voisin jakaakin teille lähiaikoina, sillä se jos mikä sopii juhlaan kuin juhlaan.

Ihanat aurinkoiset säät vaan jatkuvat koko viikon, nautitaan !

perjantai 29. huhtikuuta 2016

Uusi oliivipuu


 
Olin jo oikeastaan mielessäni päättänyt etten enää osta meille oliivipuuta sillä kerta toisensa jälkeen epäonnistun sen hoidossa. Syksyn tullen puu näyttää aina raadolle eikä tunnu siitä kohenevan enää. Suunnitelmat kuitenkin muuttuivat, kun löysin tämän Ikeasta ja hintakin oli vajaa 20€:a. Niin edullisesti ei muualta taida puuta saadakaan ? Uusi yritys siis tämän kanssa ja ainakin se tuo iloa kesän ajan. On se niin kaunis. 

Mitä vappusuunnitelmia teillä on ? Meillä on pitkästä aikaa lapsivapaata ja suuntaamme mieheni kanssa keskustaan hotelliin ja syömään nyt illalla. Sunnuntaina viisi ystäväperhettä tulee meille brunssille. Lapsia yhteensä kuusitoista, joten aikamoinen hulina tiedossa. Hyvää ruokaa ja seuraa. Ihan parasta !


Toivotan jo nyt hyvää vappua teille, jos en ennätä tänne ennen sunnuntaita !

keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Viisvee juhlat vol.2


 * Juomat saatu, yhteistyössä Raikastamo & Lasten PR

    Kakkujen tekemisestä on tullut yllättäen itselleni vähän intohimo. En tiedä miksi niiden tekeminen ennen tuntui niin hankalalle, etenkin kun tykkään näpertää. Pojan toivoessa jalkapalloa kakuksi mietin miten ihmeessä sen saisin toteutettua ilman, että joudun ostamaan lähemmäs 20€:n  kakkuvuoan, jolle ei välttämättä ole tarvetta kuin sen yhden kerran. Tämän kakun tein siis ihan vain IKEAN Blanda kulhoon . Tein kakkupohjat Kinuskikissan gluteenittomalla kääretorttupohjalla ja piirsin neljä erikoista ympyrää, joiden avulla leikkasin pohjat. Pohjat ladoin kulhoon pienimmästä suurimpaan ja tietysti täytteet väliin. Idean täytteisiin sain kummityttömme synttäreiltä. Kinuskikissan ohjeella siis nekin,  mustikka-vaniljatäyte sekä valkosuklaa-vanilja. Molempia tuli kakkuun pari kerrosta. Taivaallisen hyvää!!



Todella tykättyjä juhlissa oli yksinkertaiset riisisuklaapallerot, joita tein siis ihan vain sulattamalla Lidlin suklaata ja sekoittamalla siihen riisimuroja. Voiko helpommaksi mennä :)


Suolaisena syötävänä oli jälleen perus piirakoita, salaattia sekä pojan tekemiä coktailtikkuja. Lidlistä saa muuten valmiina todella hyvää hummusta, jota oli tarjolla dippinä. Makeana oli myös pullia omenatäytteellä, mokkapaloja jne.
 
 


 
 
Juomat juhliin saimme siis Raikastamolta, - kiitos.  Raikastamon pikkumehuihin ei ole lisätty sokeria tai muita makeutusaineita, eli ainakin itse aion suosia jatkossa näitä luomumehuja lapsilla. Niissä on vain hedelmien oma sokeri. Omien vatsaongelmieni takia, joita mm. valkoinen sokeri selkeästi pahentaa, olen tullut aika kriittiseksi siitä mitä lapsilleni syötän. Ei meillä mitään ehdoton EI - linjaa ole sokerin suhteen, mutta mitä vähemmän, sen perempi.  
Näitä pikkumehuja pakattiin muuten kaverijuhlissa kiitospusseihinkin !
 
Pari vuotta sitten olimme mieheni kanssa aikamoisen koukussa limuihin, siis sokeriin. Siitä limukoukusta onneksi päästiin aikanaan hyvin eroon, mutta nyt kun sain näitä Raikastamon luomulimonadeja testattavaksi, voin vannoa, että näitä meille välillä tullaan kyllä ostamaan. Etenkin nyt kun grillikausikin hiljalleen tässä käynnistyy. Meillä lapset pidetään limuista erossa, niin kauan kun se vain on mahdollista, mutta oma suosikkini näistä limuista on ehdottomasti kola, joka maistuu ihanan aidolle. Tämä kola ei muuten sisällä yhtään kofeiinia ! Tykkään hurjasti myös muista raikkaista makuvaihtoehdoista : Appelsiini, verigreippi ja sitruuna. Pulloissa etiketteineen on kivaa vanhanajan tunnelmaa
 
 
Sellaiset viisvee juhlat meillä :)
 
Seuraavat juhlat meillä onkin vasta joulukuussa, mutta leikkimökin tuparit on VIHDOIN tarkoitus järjestää tässä alkukesästä.
 
 

maanantai 25. huhtikuuta 2016

Melli EcoDesign - ekologisia ja mukavia lastenvaatteita






 * Yhteistyössä Melli EcoDesign & Lasten PR
        vaatteet on saatu



Kotimaisen Melli EcoDesign - lastenvaatemerkin vaatteet ovat minulle täysin uusi tuttavuus. 
Ihanan pehmeät vaatteet ovat laadukasta ja kestävää GOTS- sertifioitua luomupuuvillaa.
Melli EcoDesign panostaa vahvasti kotimaisuuteen. Vaatteiden suunnittelu, kankaiden valmistus ja painanta sekä ompelu tehdään kaikki kotimaassa. Vaatteisiin liittyy lisäksi ihana tarina :


 " Melli EcoDesignin tarina alkoi pienen keskosvauvan syntymästä vuonna 2010. Melli-tyttö syntyi neljä kuukautta ennen laskettua aikaa raskausviikolla 23 Kuopion yliopistollisessa sairaalassa. Hän painoi vain 580 grammaa. Mellin äiti ei ollut koskaan ennen nähnyt mitään niin pientä ja täydellistä. Pikkuruinen vauva olisi mahtunut nukkumaan voirasiaan.
Melli oli suoranainen ihmetyttö, sillä lääkärit arvioivat hänen selviävän vain korkeintaan noin 20 prosentin mahdollisuudella. Mellin sisukkuus ja vahva luonne päättivät toisin. Lukemattomien vastoinkäymisten jälkeen hän pääsi kotiin viiden kuukauden ikäisenä painaen kolme kiloa.
Mellin ollessa sairaalassa hänelle oli haastavaa löytää tarpeeksi pieniä ja herkälle iholle sopivia vaatteita. Värikkäitä alle 40 cm koon vaatteita ei ollut helposti saatavilla.
Itse Melli EcoDesign -brändi syntyi vuoden 2012 lopulla, kun Mellin äiti kaipasi lastenvaatemarkkinoille kotimaista lastenvaatemerkkiä, joka sisältäisi isompien lastenvaatteiden lisäksi myös oman keskosvauvanvaatemalliston. Vaatteiden tulisi soveltua etenkin herkkäihoisille allergisille lapsille. Tämän vuoksi kaikki Melli EcoDesignin vaatteet valmistetaan luomupuuvillasta. Kankaat ovat Suomessa valmistettuja ja myös vaatteet ommellaan Suomessa.
Vuonna 2015 Melli EcoDesign perusti oman ompelimotehtaan Jyväskylän Palokkaan "



Blogiani pidempään seuranneet tietävät hillityn lastevaatemakuni. Mellin vaatteet ovat aiemmin olleet todella kirjavia ja ehkä siitä syystä en ole aikaisemmin osannut kiinnittää niihin missään huomiota. Nyt uusi kevään / kesän 2016 mallisto on erilainen ja kun tutustuin siihen paremmin, löysin heti monta meidän näköistä vaatetta. Ihastuin ihan ensimmäisenä vaaleanpunaisiin sulkalegginseihin. Niin ihanat ! Samaa kuosia oleva mekkokin on suloinen, mutta päädyin valitsemaan mustat mekot legginsien kaveriksi. En normaalisti pue tyttöjä keskenään samanlaisiin vaatteisiin vaan ennemmin valitsen vaatteiden sävyt sopimaan toisiinsa. Nyt halusin kuitenkin pois mukavuusalueeltani ja valitsin tytöille täysin identtiset vaatteet. Poika valitsi itse hupparin ja vaaleanharmaat housut .
 
Melli EcoDesign - lastenvaatteet on suunniteltu pitkäaikaista käyttöä varten ja pienten lasten herkkää ihoa ajatellen. Ylimääräisiä saumoja on karsittu ja koot ovat tuplakokoja. Kuopuksen vaatteet kuvissa ovat kokoa 74/80, neidin 98/104, pojan 110/116. Vaatteet ovat reiluja, eli ne menevät meillä pitkään.
Vaatteet näyttävät hyvälle ja ovat varmasti mukavia päällä. 
Melli EcoDesignilla on verkkokauppa  sekä useita jälleenmyyjiä.
 

Onko Mellin vaatteet teille entuudestaan tuttuja ?
 
 
Ps. Meillä kaksi kolmesta aloittaa muuten tulevana syksynä kevyesti tarhailua ja kaipaisin teiltä konkareilta vinkkejä millaisia vaatteita tarhaan kannattaa varata ? Onko teillä olemassa erilliset tarhavaatteet ?