keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Messuliput arvottu ja kurkistus nukkekotiin



   Neidin nukkekodista on toivottu kuvia ja tarkoitus on esitellä se jossain vaiheessa paremmin, kunhan saan projektin ensin valmiiksi. Maalaaminen on vielä osittain kesken. Lapsimessuilla on muuten Big Small Company Oy:n messuosastolla 6g 129 Onnelin ja Annelin aito nukkekoti. Sitä olemme itse menossa ainakin messuilla katsomaan.
Messuliput on nyt arvottu ja onnellinen voittana on nimimerkillä 
ÄitiL , laitatko sähköpostia whitefeatherdream@gmail.com, niin saadaan liput pikaisesti postiin :)

kiitos osallistuneille !

 Edellisen arvonnan voittaja on vielä arpomatta, kunhan huomiset kaverijuhlat saadaan juhlittua palaan asiaan ! Pahoittelen kiirettäni !





tiistai 12. huhtikuuta 2016

Arvonnassa liput Lapsimessuille




 * Liput saatu,  Messukeskus


    Ja melkein unohdin, että olisi pari lippua tarjolla viikonlopun Lapsimessuille !!! Eli pikainen arvonta käyntiin. Arvonta loppuu jo huomenna illalla klo.20, että ehdin postittaa liput ennen viikonloppua. Messut tosiaan alkaa jo perjantaina, mutta taitaa tehdä tiukkaa ehtiä perjantaiksi.
Tätä kiirettä ja " dementiaani ". Pojan kaverijuhlat on torstaina ja toiset juhlat viikonloppuna, joten kiirettä pitää. Meinasin jo jättää väliin messut itse, mutta poika oli jo kerhossa ilmoittanut, että sinne mennään, joten täytyyhän sankarin toive toteuttaa. Lapsimessut on itseasiassa mielestäni kivoin messutapahtuma, sillä ne on lapsille elämys. Nähtävää ja tekemistä on niin paljon, eli siellä saatetaan nähdä !  
 
 
ARVONTA LOPPUU KESKIVIIKKONA 13.4 KLO. 20
 
 

Onnea !

maanantai 11. huhtikuuta 2016

Du Pareil Au Même ihanuuksia alekoodin kera



    * Yhteistyössä Du Pareil Au Même & Lasten PR

   Viime kesänä yritin löytää pojalle rentoja carco-tyylisiä farkkuja, joista saisi käärittyä shortsit. Vastaavat meillä on entuudestaan kankaisina ja niistä poika on tykännyt todella paljon.
 Suomen vaihtelevassa kesässä ne on olleet todella käytännölliset, kun sään viiletessä saa lahkeet pidemmäksi. Siistimpiä farkkuversioita ei vain löytynyt, mutta nyt viime viikolla kun kävin Forumin  Du Pareil Au Même - liikkeessä tutustumassa kevään uutuuksiin, löysin sieltä pojalle haluamani housut. Sain valita lapsilleni malliston vaatteita, joten pojalle oli helppoa valita nämä housut. Housujen pariksi valitsin mielettömän pehmeän vaaleansinisen kauluspaidan sekä kesää silmällä pitäen kesähatun.  Paidassa on kyynärpäissä paikat yksityiskohtana. Tämä asukokonaisuus tulee varmasti olemaan kesällä useasti pojan päällä.


Muutama vuosi takaperin Dpam:n vaatteet olivat vielä todella niukkaa mitoitusta, mutta nyt esimerkiksi nämä housut on viisivuotiaan kokoa, mutta vielä reilut pojalle, tosin hän on pienikokoinen. Housujen sisällä on kuminauhat, joita saa kiristettyä ja lahkeita voi kääriä, joten nämä housut menevät meillä ainakin pari seuraavaa vuotta.



Du Pareil Au Même on ranskalainen lastenvaatemerkki, joka on perustettu vuonna 1986. Vaatteet ovat alunperin saaneet alkunsa teatteripuvustuksen suunnitelijalta, joka näki lastenvaatteiden maailman kovin tylsänä. Hän tarttui kynäänsä ja antoi mielikuvituksensa lentää. Syntyi mallisto, joka on erilainen, värikäs ja hauska. Yhä tänä päivänä mallistojen suunnittelussa houkuttelevan kirkkaat värit, hauskat kuviot sekä kivat yksityiskohdat ovat kantavia ajatuksia.  Liikkeitä on reilussa kolmessakymmenessä maassa jo yli 600, joista kaksi on täällä pääkaupunkiseudulla. Yksi Helsingissä Forumin kauppakeskuksessa sekä toinen Espoon Sellossa.


    
  Pienimmälle valitsin koossa 80cm ihanan vaaleanpunaisen paidan, jossa on yksityiskohtana kilpikonna. Valon osuessa kilpikonnan selkään, paljetit " hohtavat " kuten keskimmäinen tyttömme sanoo. Paidan kaveriksi pehmeät " farkkulegginsit ", joissa on nilkoissa napit koristeena. Ne päällä on mukava touhuta, kun mikään ei paina.


   Keskimmäiselle valitsin puuvillaneuleen ja farkut. Koko molemmissa on 104, eli vielä reilut. Housuissa on onneksi kiristysmahdollisuus, muuten ne tippuisivat vielä neidin päältä. Tyttöjen valikoimassa erityisesti olisi ollut vaikka mitä herkkuja, mutta neiti on niin kovin tarkka vaatteistaan tällä hetkellä, että valitsin " varmat " hänen makuunsa.


     Dpamin mallisto on värikäs, mutta joukossa on myös näitä hillittyjä sävyjä, joita itsekin valitsin ja molempia yhdistelemällä saa kivoja kokonaisuuksia vauvoista aina 158cm asti. 

15.4.2016 asti saatte - 20 % Forumin tai Sellon liikkeissä mainitsemalla White featherdream

 

maanantai 4. huhtikuuta 2016

Sukkia ja uusi laukku




 * Tuotteet osittain saatuja

  Sukat meillä tuntuvat häviävän koko perheellä aina pesun mukana, parittomia sukkia on läjäpäin odottelemassa parin löytymistä. Mitä pienempi sukka, sitä hankalampaa on sukkien jäljittäminen. Mihin ne oikeasti katoavat! Onko muilla samaa ongelmaa ? Neiti sai muutamat uudet sukat polvimittaisena, toivottavasti nämä sukat eivät katoa. Niin ihanat yhdistettynä hameen kanssa tai mitä tykkäätte ?  Uusi on myös neidin ihanaakin ihanampi laukku. Pienempi tyttö on päässyt hänkin jo laukkujen makuun. Joka päivä hän raahaa perässään milloin siskon laukkua, toisinaan taas omiani. Tämä laukku oli ilmeisesti hänenkin mieleen, sillä tyttöjen välillä syntyi ihan  " kissatappelu ". Isosisko oli kuitenkin kiltti ja antoi vanhan pupulaukkunsa pikkusiskolle. Äidin tyttöjä, kun laukut on se juttu. Nämä kaikki tuotteet on Poutapukimo verkkokaupasta.





Arvonnassa luomupuuvillaiset ORGANYC intiimituotteet


 

   Jokin aika sitten olin piipahtamassa Mild pressin toimistolla ja katseeni kiinnittyi jo kaukaa näihin kauniisiin paketteihin, joiden nopeasti katsottuna luulin olevan teetä. Kun sitten sain kuulla, että kyseessä onkin italialainen tuotemerkki ORGANYC, joka valmistaa 100 % luomupuuvillaisia terveyssiteitä, pikkuhousunsuojia, tamponeja , vanupuikkoja ja -lappuja, kertakäyttöisiä imetyssuojia sekä äitiyssiteitä, olin aivan myyty.  Nämä kyseiset paketit ovat uutta limited edition mallistoa, mutta niitä myydään myös normaaleissa paketeissa. Mietin miksi ihmeessä en ole ennen kuullut näistä ja siksi halusinkin jakaa infoa myös teille. Minulta nimittäin kysyttiin uskaltaisinko kirjoittaa näin intiimistä asiasta, miksi en, kyseessähän on maailman luonnollisin asia.
 
Tiesittekö, että tavalliset terveyssiteet ja tamponit monet kyllä tehdään puuvillasta. Useat erittäin tunnetutkin kansainvälisesti mainostetut intiimituotteet ovat kuitenkin todennäköisesti synteettistä materiaalia. Esimerkiksi rayonia. Useat parhaiten tunnetun merkin terveysiteistä sisältävät myös ainetta, jota kutsutaan nimellä SAP. Se on lyhennetty sanoista Super Absorbant Powders, eli super imeviä puutereita. Siteet kyllä imevät hyvin, mutta ne valmistetaan raakaöljystä. Niin ja kuinka lähellä nämä SAP:t sinua oikeasti ovat ? Siteet ja tamponit koostuvat usein käsitellystä puumassasta.
Monet valmistetaan aineesta, joka valkaistaan KLOORILLA ! Tämän kloorivalkaisun sivutuotteena syntyy taas dioksiinia, eli myrkkyä. Altistumme siis pienelle määrälle tätä myrkkyä aina, kun käytämme siteitä, pikkuhousunsuojia tai tamponeja, jotka ovat kloorivalkaistuja.
Monet tuotteet ovat lisäksi voimakkaasti hajustettuja ja saattavat siten aiheuttaa allergiaa. Lisäksi olen kuullut niiden aiheuttavan voimakasta päänsärkyä puhumattakaan siitä mitä ne voivat aiheuttaa herkille limakalvoille. Monet saattavatkin kärsiä toistuvasti punoituksesta, hiertymistä, kutinasta, kuumotuksesta sekä hiivasta- ja muista emätintulehduksista.
 


 
Itse olen siirtynyt täysin näihin laadukkaisiin luomu ORGANYC tuotteisiin, jotka ovat 100% sertifioitua luomupuuvillaa. En todellakaan vahingossakaan aio palata tuotteisiin, joita käytin ennen näitä. Organyc ei sisällä mitään synteettisiä aineita, ei SAP:ia, selluloosaa tai muitakaan puumassoja. Jotta Organyc tuotteiden hyvä hygieniataso kuitenkin saavutetaan, tuotteet käsitellään vetyperoksidilla, luonnossa esiintyvällä desifiontiaineella, joka kuitenkin haihtuu käsittelyn aikana. Muita kemikaaleja koko valmistuksen tai puuvillan viljelyn aikana ei käytetä.
Siteen pohjassa oleva eristävä kalvo ei ole normaalin siteen tavoin muovia vaan maissia. Kaikki tuotteet ja pakkaukset ovat biohajoavia, eli ne voi huoletta heittää esimerkiksi mökillä ollessa kompostiin. Ne ovat imukykyisiä, miellyttävän tuntuisia ja luonnostaan hengittäviä. Ne eivät hiosta tai haudo ihoa, eivät kesähelteilläkään. Tuotteet sopivat erittäin hyvin herkkäihoiselle sekä toistuvista hiiva- ja emätintulehduksista kärsiville. Niiden olemassaoloa et edes huomaa.
 
Lisäksi Organyc - tuotteet ovat voittaneet vuoden 2015 luomutuote palkinnon Ranskassa kuluttajan valitsemana ja italiassa gynekologit ihan määräävät näitä reseptillä, kun kuukautissuojan hengittävään ja valkaisuaineettomaan luomupuuvillaan vaihtamalla säästetään mm. hiivalääkkeissä.
 
Tuotteet maksavat noin euron enemmän kuin tavalliset tuotteet, mutta ainakin itse maksan tuotteesta mielelläni enemmän, kun tiedän sen olevan hyväksi terveydelle. Tuotteita myydään tällä hetkellä ainakin Ruohonjuuressa, Big Small Companyn verkkokaupassa , Jolie verkkokaupassa sekä Stockmannilla.
 
 

     Ja mikä parasta, niin sain teille arvottavaksi 50€:n arvosta Organyc- tuotteita. Arvonnan voittaja saa siis itse valita mitä tuotteita summalla haluaa.
Vaihtoehdot näkyvät Big small shopissa 
( Kukalliset paketit ovat tulossa myyntiin ja niitä saa valita myös ).
 
Arvonta alkaa nyt ja päättyy lauantaina 9.4.2016
Osallistua voit kommentoimalla. Anonyymit muistakaa nimimerkki.
 
Onnea arvontaan ! Nämä tuotteet ovat todella hyviä :)
 
 
Tuotteet saatu