torstai 10. maaliskuuta 2016

Pikaleipää aamupalalle




   Gluteenittomassa ruokavaliossani syön paljon vähemmän leipää, kuin ennen. Leipäaddiktio on väistynyt, mutta joskus aamuisin iskee kuitenkin järkyttävä
 leipähimo ja jos pakkasessa ei ole yhtään gluteenitonta leipää teen tätä pikaleipää, jonka ohjeen olen anopilta joskus saanut. 
Ohjeesta saa neljä sämpylää.

Pikaleipään tarvitaan 

2 kananmunaa
1,5 dl mantelijauhoja
2 dl juustoraastetta
1-2 tl leivinjauhetta

Kaikki aineet vaan sekaisin ja uunipellille taikina neljäksi kasaksi.
Paistetaan 225 asteessa n. 7 minuuttia tai kunnes ovat kauniin ruskeita. 
Kiertoilmauunissa asteita luonnollisesti vähemmän !

 
 





keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Sairastelua



    Juuri kun eilen pääsin kynsihuollossa kehumaan miten terveitä lapset ovat olleet oikeastaan koko talven, niin viime yönä tietysti iski tyttöihin oksu. Oksennustauti on jotain niin hirveää etenkin, jos se iskee koko perheeseen samaan aikaan, suorastaan perhehelvetti. Tässä nyt sormet ristissä toivon, että tauti oli tässä ja että loput perheestä säästyisi. Tytöt ovat onneksi syöneet jo normaalisti ja ovat muutenkin energiaa täynnä. Lapsilla tauti usein meneekin nopeasti ohi, mutta kuopus oli kyllä niin reppana yöllä. Viime yönä ei tullut oikeastaan nukuttua, joten univajeeseen olen popsinut rasiallisen suklaata. Ja jos jotain positiivista, niin onneksi lapset sairastuivat nyt, eikä esimerkiksi ensi viikolla kun mies on puolet viikosta reissussa. 

Tulppaanit kuvassa ovat pojaltamme siskoille. Hän halusi muistaa siskoja naistenpäivänä, koska siskot ovat pikkunaisia. Kääk miten ihana ja huomaavainen poika meillä.

Sellaista siis tänne...

tiistai 8. maaliskuuta 2016

Hyvää naistenpäivää






     Hyvää naistenpäivää kaikille !

Tein aamupvällä gluteenitonta pannaria naistenpäivän kunniaksi ja siitä tuli todella hyvää, soveltaen vähän omiani päästä. Gluteenittomat jauhot on aina vähän haasteellisia, mutta Pirkan jauhoihin on onneksi hyvä tuntuma jo.

Pellillinen pannaria syntyy 

4dl Pirkka gluteenittomia jauhoja
0,5dl sokeria
reilu teelusikallinen leivinjauhetta
 0,5 tl suolaa
1tl vaniljasokeria
8dl luomumaitoa
4 munaa
50g sulatettua voita


Sekoita kuivat aineet, lisää maito ja sen jälkeen voisula.
Kiertoilmauunissa n. 30 min ja asteita vähän päälle 200

Nam!


Suuntaan nyt illalla mielenkiintoiselle luennolle ja siitä sitten kynsiä huoltamaan. 

ps. Torstaihin asti osallistua arvontaan

maanantai 7. maaliskuuta 2016

Myynnissä suloinen pinnasänky





   Meillä on tarpeettomana nyt tämä maailman suloisin valkoinen jatkettava pinnasänky, sillä kuopus siirtyi viikonloppuna isompaan sänkyyn ja nyt sänky etsii uutta omistajaa. Sänky on 50-luvulta ja siro mitoiltaan. Sopii siis mitä parhaiten pieneen tilaan. Sänky on hyvässä kunnossa, tosin muutamaan kohtaan tyttö on teroitellut hampaitaan ja maali on niistä kohdin lähtenyt. Helposti paikattavissa. Hintapyyntö 50€  ( patjan saa mukaan )

Mikäli olisit halukas ostamaan sängyn, niin laitatko pikaisesti meiliä 
whitefeatherdream@gmail.com 

EDIT: SÄNKY VARATTU JA USEAMPI JONOSSA, JOS KAUPAT PERUUNTUU :)

 

torstai 3. maaliskuuta 2016

Keväinen Tine K home arvonta




   Kevättä rinnassa ja sen kunniaksi ihana arvonta teille yhteistyössä suosikki putiikkini Nougat Helsingin keskustassa. Kävin tiistaina keskustassa hoitamassa asioita pienimmän kanssa ja samalla vähän inspiroitumassa kauniiden tuotteiden parissa Nougatissa. Mukaani ostin tätä Tine K home malliston uutta ihanaa käsisaippuaa, joka tuoksuu keväiselle ja tietysti näyttää todella tyylikkäälle wc:ssä. Tinen servettejä hamstraan myös aina varastoon, sillä käytän niitä ihan arkenakin ja nyt niitä saa uudessa 12,5cm x 12,5cm koossa. Todella näppärä ja kaivattu koko kahvitarjoiluun !
 
 
Eli arvonnassa voit voittaa Tine K home malliston suloisen pienen korin,  pari pakettia
 pieniä servettejä sekä kauniin saippuan.
 
 
Osallistua voit kommentoimalla suosikki tuotteesi  
 
Arvonta päättyy viikon päästä torstaina, eli 10.3.2016
 
ONNEA !