Gluteenittomassa ruokavaliossani syön paljon vähemmän leipää, kuin ennen. Leipäaddiktio on väistynyt, mutta joskus aamuisin iskee kuitenkin järkyttävä
leipähimo ja jos pakkasessa ei ole yhtään gluteenitonta leipää teen tätä pikaleipää, jonka ohjeen olen anopilta joskus saanut.
Ohjeesta saa neljä sämpylää.
Pikaleipään tarvitaan
2 kananmunaa
1,5 dl mantelijauhoja
2 dl juustoraastetta
1-2 tl leivinjauhetta
Kaikki aineet vaan sekaisin ja uunipellille taikina neljäksi kasaksi.
Paistetaan 225 asteessa n. 7 minuuttia tai kunnes ovat kauniin ruskeita.
Kiertoilmauunissa asteita luonnollisesti vähemmän !