keskiviikko 18. tammikuuta 2017

Vaaleansinisissä lakanoissa





   Kiiretön aamu on parasta mitä tiedän. On ihana vain olla ja syödä rauhassa aamupalaa ja juoda kahvi kuumana. Etenkin nyt kun olen yksin kotona. Viime viikolla vietin vielä lomaa ja oli todella outoa olla yksin kotona niin monta päivää ja tunsin vähän huonoa omaatuntoa siitä, että olen kotona ja lapset päiväkodissa. Kun jo melkein kuuden vuoden ajan on tottunut sykkimään sata lasissa lasten kanssa, tuli täydellinen lamaannus ja hiljaisuus. Olin ajatellut siivoavani kodin lattiasta kattoon kerrankin kun oli aikaa, mutta siinähän kävi niin, että pääasiassa nukuin ja vain olin. Olin kyllä ansainnut sen ja teki niin hyvää päälle nukkua univelkoja pois. Nukkumisesta puheen ollen olen niin ihastunut näihin IKEAn uusiin vaaleansinisiin lakanoihin, jotka on pestyä puuvillaa. Lakanoista tulee käsittelyllä todella pehmeät ja värit ovat harmoniset. Muistuttavat vähän pellavalakanoita, mutta ainakin itse tykkään näistä enemmän. Paljon pehmeämmät ja tietysti hinta edullinen. Huvittavaa, että vielä jokunen päivä sitten kirosin miehelleni, että meillä on ihan liikaa lakanoita ja pyyhkeitä, mutta niihinkin vaan kyllästyy vuosien saatossa ja pientä päivitystä on hyväkin tehdä. Näitä ihanan raikkaita lakanoita en siis vaan voinut vastustaa ja miten ihanaa näissä on nukkua, sillä väri selvästi rauhoittaa ja rentouttaa. Niin keväiset ! Energiaa päiväänne !

4 kommenttia :

  1. Kauniit lakanat ja ainakin itselleni on todellista arjen luksusta pujahtaa illalla saunan jälkeen puhtaisiin lakanoihin hyvin tuuletetussa makuuhuoneessa! Minäkin aina haaveilen,mitä tekisin sitten, kun olisin yksin (lue: kolmesta lapsesta vain vauva kotona), mutta kun kaksi vanhinta sitten lähtee noin kerran kahdessa kuussa viikonlopuksi mummolaan en osaakaan tehdä oikein mitään, vaan käytän päiväni haahuiluun:D Tosin ruuhkavuosien keskellä on hyvä oppia välillä pysähtymään ja sallia itselleen ihan se oleminenkin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Niin on, meillä tosin ehditään saunoa ihan liian harvoin. Sauna saisi olla suurempi, niin tulisi varmasti käytyä enemmän. Puhtaat lakanat on kyllä arjen luksusta. Niin pitäisi, kun on muutenkin kiire koko ajan, tekee todella hyvää pysähtyä

      Poista
  2. Vaaleansininen kuuluu minun lempiväreihini. Oli jo lapsena ja nyt uudelleen. Mistä tuo neulepeitto on? Olen jo jonkin aikaa etsinyt sopivan paksua ja riittävän hyvänlaatuista beigeä lankaa, että voisin tehdä peiton ja tyynyjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä kaunis väri. Peitto on H&M home mallistoa, mutta siitä on jo aikaa kun olen hankkinut.

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi !