perjantai 20. syyskuuta 2013

Kohti hyvää oloa





   Vaikka olen lasten myötä löytänyt kahvihampaan itseltäni, olen silti enemmän vannoutunut teen ystävä. Aamuni alkaa jättikupillisella tai kahdellakin vihreää teetä hunajan kanssa. Aina ennen lisäsin vihreään teehen maitoa, mutta nyt olen oppinut onneksi nauttimaan sen sellaisenaan. Jo pitkään olen kärsinyt inhottavista vatsakivuista & turvotuksesta ja rampannut lääkärissäkin pitkään. Nyt ajattelin varata ajan ravintovalmentajalle. Luulen, että ammattilaisen avulla saisin muutettua ruokavalion sellaiseksi, että olo paranee. Onko kenelläkään kokemuksia tai suosituksia ravintovalmentajista ?
 

6 kommenttia :

  1. Olen joskus käynyt ravitsemusterapeutilla ja olihan se ihan hyvä kokemus. Mulla kahvi tekee vatsaan kamalan porinan, joten harvoin juon kahvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustaa kahvia en pysty juomaan, latte ok, mutta sitäkään ei voi
      Litkiä useita kuppeja päivässä. Jep toivon avun löytyvän pian :)

      Poista
  2. Kokeile täysin maidotonta ja viljatonta ruokavaliota 2vkoa ja osta esim lifestä biolatten psyllium-maitohappobakteerivalmistetta. Itse en olisi uskonut että juurikin maitotuotteet, myös laktoositon aiheuttaa isot ongelmat! Ja kannattaa suoraan varata aika ravintoterapeutille :) mm. Paula Heinosen sivuilta löytyy! Tsemppiä :)
    T. Pipsa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paulan kirjan juuri varasin kirjastosta ja pitää olla sinne yhteydessä.
      Viljat ja maito molemmat tuntuu kyllä välillä aiheuttavan
      Ongelmia :/

      Poista
  3. Minäkin suositteln kokeilemaan maidotonta ja viljatonta ruokavaliota muutaman viikon. Lisää sitten jompi kumpi takaisin ruokavalioosi ja tunnustele, huomaatko vatsaoireita.
    Olen kuullut, että Nita Arpiainen olisi hyvä ravintoterapeutti, käy tutustumassa hänen nettisivuihinsa, niin voit arvioida, olisiko hän sinulle sopiva henkilö.

    /sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä :) Täytyy tutustua!
      Ruokaremontti on kyllä tiedossa..

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi !